Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

längtar efter + efter missfall

Ja precis, bara på att igen :)
    Mensen måste bara dyka upp först, irriterande när den inte kommer som den ska.

• Anonym (Mia)

Tog ett test nyss, såklart negativt. Suck :( Ännu en gång och så är mensen sen säkert pga att jag så gärna vill. Fick missfall i nov förra året, så detta va vårt sjunde försök.. Jobbigt detta är. Men bara att bryta ihop och komma tillbaka igen.

Då har du inte haft mens mellan?

• Anonym (Mia)
    Emzz skrev 2012-07-03 10:09:25 följande:
    Mia: har din mens varit knepig sen missfallet? Jag hade också MF i november och min mens lever sitt egna liv nu :/
    Nej faktiskt inte. första mensen efter missfallet tog lite längre tid på sig att komma. Men efter det har det alltid varit ca 30 dagar mellan varje mens.

Det är jobbigt tycker jag, säkert ni också, när man vill så gärna men sen funkar det inte. Ledsen blir man men sen måste man ändå på att igen och vara positiv.

Någon som använder ägglossningstest och har nått att rekomendera? Jag ska använda det efter nästa mens, hoppas det kan öka våra chanser. Eller, jag kanske inte har ägglossning..!?
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-03 12:25:09 följande:
    Hej:) nej jag har ej haft mens sen missfallet , kan rek clearblue då går du en glad gubbe det är på gång, sen finns det ju stickor men då ska man tyda dom dag efter dag tills du får lika starkt som kontrollstrecket .. Kommer köra med clearblue ägglossningstest test denna månad , lite dyrare runt 250 kr tror jag , och du får 7 stavar och testa med

Ja jag funerade på dom faktiskt. Har testat ägglossningstest från testlagret men då fick jag ett svagt svagt streck varje gång. Men kanske kan vara värt pengarna om man nu lyckas bli gravid :)
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Villju) skrev 2012-07-03 13:47:11 följande:
    jag sattsar med på ett PLUS i juli!! har mens nu o precis börjat med bidrottninsgele o hoppas
    de kan hjälpa oss på traven!!!

tessan hoppas din mens kommer snart!

Anonym Mia.. Min mens har varit sjukt knäpp sen vårt MA i Mars =/ fast denna månad
    känns de som om den äntligen börja räta till sig!!!

Håller tummar för oss brudar!! Denna månad SKA vi plussa!!!

kram

Jag tror den krångalr för att jag så gärna vill och tänker för mycket på det. För den har annars varít regelbunden.
    Lär ju inte bli pluss för mig i jul iaf, får satsa på augusti.
    Hoppas bidrottningsgele hjäler er :)
  • Anonym (Mia)

Välkommen jonie. beklagar ditt missfall men skönt att det redan försvunnit ur kroppen. Det kan ju ta tid annars. om allt känns bra så hade nog jag kört på igen och räknat blödningen vid missfallet som mens. testa med ägglossningstest igen om 12 dagar och se :)

• Anonym (Mia)

Ja lycka till tjejer :) här kom iaf mensen imorse. känns skönt att nått hände så man slipper gå å fundera.

• Anonym (Mia)

Tessan jag hade mitt missfall i nov förra året, så det är ett tag sedan nu.. tiden går fort. Men nu verkar det som att mensen har kommit iaf, skönt att nått hände så man slipper gå och fundera så mycket.

Jag har nog bestämt mig för att köpa cb ägglossningstest och prova dem efter denna mens. Jag pratade faktiskt med min syster om detta häromdagen då jag varit lite nere och hon va på mig om vad det va som tyngde mig. Ganska skönt att få det sagt till nån, då vet hon iaf hur det ligger till.

• Anonym (Mia)

Var ett bra tag sedan jag va här inne..
    Verkar som att jag har BIM ungefär samtidigt som dig Tessan, runt den 5. Ska hålla tummarna för dig :) För min del är det kört denna gången också..

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-30 09:59:48 följande:
    8185: kan ju hoppas :) tack :) än lever jag på hoppet:) Mia; tack håller tummarna för dig också , hur vet du att det är kört ?

Vi har inte sexat så värst mycket denna månad och säkerligen missat ägglossninge också. Campingsemester i en vecka med en massa barnfamiljer ger inte många chanser till intimtumgänge :) Så därför är jag övertygad om att det är kört.

Grattis till er som plussat :) 
  • Anonym (Mia)

Men grattis tessan :) åh så roligt :) Ja försök verkligen njuta och inte orora dig för mycket.

• Anonym (Mia)

Vet att många har haft problem med spökstreck på testlagert tester och jag undrar om jag också har fått det nu..
    Tog ett test i lördags (skulle ha mens då), tyckte mig kunna ana något som liknade ett streck men jag fick vinkla testet så jag valde att inte tro på det och ställa in mig på att mensen skulle dyka upp. Den kom inte, bara lite annorlunda flytningar. Ingen mens idag heller så tog ett test för en timme sedan. Ser strecket utan att vinkla testet men det är väldigt väldigt svagt men synbart.
    Vill absolut inte hoppas för mycket då jag fick svaga streck vid mitt missfall, tror jag ställer in mig på att jag inte är gravid tills jag fått ett starkare streck... men gissar att mensen dyker upp snart.

• Anonym (Mia)
    themorethemerrier skrev 2012-08-06 17:45:16 följande:
    Superstort grattis Tessan, vad roligt att du fick plus! Lycka till med bebben, men den här gången går det nog bra ska du se!

Nja, spökstreck brukar vara engångsföreteelser, jag tycker att det definitivt låter som att du är gravid. Får du streck igen i övermorgon och det är starkare än det idag tycker jag att du kan lita på resultatet! :)

Chansen att vi skulle bli gravida denna månaden är ju minimal då vi inte alls sexat mycket.. så därför är jag skeptisk. Får väl se vad nästa test visar, ska köpa ett digital imon också. Så spännande :D
  • Anonym (Mia)

testade imorse igen, kunde ej låta bli (hade visst ett test kvar) men det blev samma svaga streck som igår..

• Anonym (Mia)

Testade nyss med ett test från rfsu och det va blankt. Så det va väl spökstreck jag fick på testlagrets. Mensen får gärna dyka upp.

• Anonym (Mia)

Tråkigt tessan :( men skönt att kroppen kan sköta det själv. Hoppas det tar sig fort igen och vill stanna. Ja jag skulle haft mens i lördags så jag har passerat bim. Har sen i sändags haft lite annorlunda flytningar och ibland när jag torla mig kommer det lite rosa på pappret men inget alls som påminner om mens.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-08-07 19:24:12 följande:
    Ok men du kanske är gravid ändå:) .. Får se om vi försöker eller struntar i det ! Nä nu ska jag krama o pussa mina Gobitar! Kram på er

Tror inte det då testet idag visade negativt..
    Anonym (m) skrev 2012-08-07 20:14:06 följande:
    kunde inte hålla mig utan testade nu i kväll.

testade i torsdags och fick då gravid 1-2, när jag testade i dag fick jag gravid 2-3 så än så länge verkar det som om hcg ökar som det ska. men vågar inte riktigt slappna av än  
    Tror nog allt du kan lita på det :) Grattis.
  • Anonym (Mia)

Stort Grattis Nervös :) Tror det kommer gå jättebra denna gången, ska hålla tummar och tår för dig.

Min mens kom sen i onsdagskväll..

Svar på tråden längtar efter + efter missfall