• jonie

längtar efter + efter missfall

Det stämmer bra Längtan, testade positivt på kvällspink på ÄL+9

Sabina: Det är bara att testa, svårt att spekulera

• jonie

Jag tycker också det går snabbt nu Idag går jag in i vecka 13 (12+0)!

• jonie

Jag bor med sambon utanför Eskilstuna, jobbar som lärare och fyller 30 i november. Inga barn sen innan. Blev gravid i juni men det slutade i missfall i vecka 6-7. Blev gravid igen på en gång utan mens emellan och idag är jag i vecka 13 (12+2) Mår jättebra nu och gillar min putmage och längtar massor till rul i slutet av oktober!

• jonie

Bunny: Vet vad du menar! Tjejerna jag följde vid första tråden är i vecka 19 nu, vilket jag också skulle ha varit. Hade jag inte blivit gravid igen så fort hade jag nog deppat fortfarande. Lycka till nu, hoppas det tar sig för er!!

• jonie

Ha skumt det där! Tiden mellan ÄL och BIM är lång som ett år, hehe! Tyckte även att de första veckorna gick väldigt sakta men det var bog delvis för att jag hade semester då och hann tänka alldeles för mycket. Sen jag började jobba igen går tiden fortare tycker jag, kan knappt fatta att jag närmar mig vecka 14! Tiden får gärna gå ännu snabbare så jag får gå på UL snart

• jonie

strumpan: Beklagar ditt mf/ma! Vi försökte igen på en gång och jag blev gravid ca tre veckor efter missfallet, alltså på första ÄL utan mens. Imorgon går jag in i vecka 15 Så om kroppen återhämtar sig fort finns det inget som hindrar att försöka på en gång. Lycka till!!

• jonie

Om allt såg normalt ut och det gick fort är det bara att köra på igen

Jag fick mitt mf i skarven mellan v.6-7 så det var tidigt. Jag blödde i fyra dagar och när jag var inne på undersökning den femte dagen sa läkaren att allt såg normalt ut, allt var ute och gravtestet visade negativt redan där! Sånt kan ju ta tid annars, en del visar positivt flera veckor efter. Men om det gick så fort för dig med så borde det snart visa negativt igen!

Jag började testa med ÄL-tester på en gång och ÄL kom fyra dagar senare än normalt bara. Jag har hört och läst att chansen är ganska stor att blir gravid igen på en gång om bara ÄL kommer igång. Kroppen är typ inställd på det och hcg höjs snabbt. (Jag plussade redan 9 dagar efter ÄL)

Oj vad långt det blev Men hoppas det går bra för er nu! Håller tummarna!

• jonie

Ja usch vad tungt att behöva umgås med andra som är gravida i det läget! Vet dom att du var gravid? Berätta i såna fall på en gång så kanske dom tänker sig för och visar hänsyn. Jag är glad att jag fick mitt mf när jag var ledig ändå, hade inte klarat av att gå till jobbet..

Jag körde bara med Clearblues ÄL-test, dom går liksom inte att feltolka
    Lycka till!! 

♥ BF 3 april 2013 ♥
  • jonie

Det är en sån med i varje förpackning. Jag tänkte också på det, att det är lite onödigt Det räcker ju med en sån men du får en ny med varje förpackning

♥ BF 3 april 2013 ♥
  • jonie
    Anonym (Tessan) skrev 2012-10-03 10:20:05 följande:
    StrumPan: jag vart också gravid direkt utan mens emellan :) testade med ÄL test och fick ÄL 4 dagar senare än vanligt och jag vart gravid:) !! Lycka till håller tummarna , kram
    Vi körde samma där ja Med ÄL fyra dagar senare än vanligt och pang på bara
    ♥ BF 3 april 2013 ♥
Svar på tråden längtar efter + efter missfall