Inlägg från: themorethemerrier |Visa alla inlägg
  • themorethemerrier

längtar efter + efter missfall

Inget plus idag men det var ju inte så konstigt med tanke på hur tidigt det är. Nu ska jag vänta med nästa test till åtminstone onsdag, helst torsdag!

• themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 12:56:34 följande:
    Min molvärk kom bara någon dag efter äl. Jag tror det är väldigt individuellt. Just nu är det enda jag tänker på symtom och jag jämför med förra gången. Räknar dagar, hur kände jag då-hur känner jag nu osv.
    Så håller jag också på och det är superjobbigt! Brukar inte vara såhär uppstressad när jag vill bli gravid men missfallet har gjort att det känns så himla viktigt att det ska lyckas nu på en gång. Blä.. Jag har iaf inte tappat hoppet av mitt negativa test i morse. Nu innan missfallet fick jag neg på fredagen och sen plus på måndagen. Ska på torsdag morgon tänker jag testa igen, BIM-1!
  • themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 13:05:24 följande:
    Hur känner du dig? Vilka symtom har du?
    Jag känner mig också stressad. Efter äl så intalade jag mig att det inte tagit sig då vi hade sex 2-3 innan. Men nu med alla symtom så kan jag inte sluta hoppas.
    Jag får mina test i morgon. Så på onsdag morgon ska jag prova bim-3.
    Med mitt yngsta barn och nu med missfallet så tog det sig direkt när jag väl tajmat efter ÄL. Så det finns ju en chans på så sätt, jag verkar vara lättbefruktad. ;)

Jag tror jag fick en nidblödning nu i helgen, har haft molvärk och jag har en massa småfinnar i ansiktet vilket jag aldrig har annars, bara när jag är gravid ser jag ut som en tonåring. Inte ens när jag VAR tonåring såg jag ut såhär i ansiktet. Annars känner jag inget särskilt men det brukar jag inte göra när jag är gravid heller, min symtom har kickat igång i vecka 8-9. Ffa ett kraftigt illamående. :(

Håller tummarna för dig! Är glad att jag tog ett test idag för då blir det lättare att hålla sig tre dagar, HCG-nivån sägs ju behöva omkring 48 timmar för att fördubblas så tidigast onsdag men jag hoppas kunna vänta till torsdag. Om jag är gravid så borde något synas en dag före BIM. 
  • themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-23 13:14:47 följande:
    Det låter ju hur lovande som helst! Gud vad spännande!!! Hoppas att du får plus på torsdag, då är ju finnarna klart värt besväret ;)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-23 13:23:53 följande:
    Ja det låter ju väldigt lovande:) !!! Gud så spännande :) följer er ny så här dagarna före erat testande:) themore; precis på Ons-tors kommer du säkerligen få ditt +:) Ja jag blir också helt tokig letar symtom och jämför med förra grav !!
    Tack tjejer! Men hu, om det blir minus... åh så ledsamt det kommer kännas. Jag är på vårt landställe och jag var gravid när vi åkte hit, packade bara kläder som skulle rymma en liten mage. Om 2,5 vecka åker vi hem igen och jag vill så innerligt vara gravid då...
  • themorethemerrier
    jonie skrev 2012-07-23 21:17:34 följande:
    Ok blev för kissnödig. Testade med 2 till CB och fick se "Gravid 1-2" och "Pregnant 1-2" Jag tror banne mig jag är gravid :D
    Men jonie! Här är man offline några timmar och så går du och får plus! Superstort grattis! CB-digital visar inte fel och skulle det vara något så är det väl i så fall om de inte visar något alls för att batteriet är slut. Men tre positiva test, det kan du inte misstolka! Hurra för dig! Den här gången går det vägen!
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-23 21:20:59 följande:
    jonieeeeeee: gud grattis grattis grattis:) weiiiiiiiii va roligt o vilket mirakel på ÄL +9 o allt:) gud så roligt för dig/er:)
    kommer testa igen i morgon bittti innan vi far till stugan:)
     Lycka till med testet imorgon, hoppas det blir plus för dig med! 
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-23 22:59:03 följande:
    Själv har jag ju precis avklarat ÄL och håller nu verkligen tummarna på att det går vägen {#emotions_dlg.flower} Vill precis som er andra att vi får plus allihopa och jag har till och med drömt om aprilbebis innan första graviditeten så det kanske är ett tecken?Flört
    Jag hoppas att det här är någon slags tur-tråd! ;)
  • themorethemerrier
    8185 skrev 2012-07-24 12:11:09 följande:
    Idag är ingen bra dag. Börjar tvivla på mig själv och mina symtom. Nu känns det mer som att mensen är på gång :(
    Jag känner mig skakis, svettig och fumlig. Precis som de första dagarna vid mensen.
    Gravtesten kom idag också, nej idag har jag ingen bra dag...
    Förlåt för det negativa inlägget. Behövde få ur mig lite bara.
    Kram! Jag känner precis som du. Känner mig också som före mensen och min magkänsla, som brukar vara pålitlig, är helt tyst. Tror inte jag är gravid. Önskar mensen kunde komma redan idag så jag kan få vända blad om börja om på nytt istället!
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-25 13:28:57 följande:
    Hej igen! Kan tillägga att jag har fått 2 kvisslor i pannan som blossade upp nu idag, o dom gör ont som satan! Sen känner jag mig nästan febrig som att jag har feber men har inte d bara att tempen har gått upp en aning ! Letar nog symtom ja:) ha ha
    Fast allt det där låter ju mer positivt för att du skulle vara gravid, än tvärtom! Än finns det hopp!

Själv fattar jag inte hur jag tänkte som tog ett test i måndags, det måste ha varit hjärnsläpp av allvarlig grad. Med missfallet testa jag på ÄL +9 och fick minus, först på ÄL +12 fick jag plus. Och jag har lite svårt att för att avgöra exakt när ÄL var denna gång eftersom att jag först fick pos på söndag em, sen även måndag och tisdag. Men om vi säger att själva ÄL var tisdag så var jag ju i måndags bara på ÄL +6 och först på söndag på ÄL +12. Som en kompromiss med mig själv har jag bestämt mig för att testa på lördag... Fick plus med dottern på ÄL +11. Är testet neg då så är jag helt enkelt inte gravid, och är jag inte det hoppas jag att mensen kommer innan lördag så jag kan sluta gå runt och känna denna vånda! Argh! Ska bli så sköööönt att veta för när mensen har kommit så får jag slappna av igen i minst tre veckor i alla fall.

Och alla symtom jag kände av tidigare är borta nu. Men det är nästan bättre, för jag brukar som sagt inte ha symtom när jag är gravid. 
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-26 15:27:45 följande:
    hej tjejer:) måste bara skriva av mig lite,har sån jäkla mensvärk så jag håller på o bli tokig,sen har jag nu senaste 2 dagarna blivit så "dålig" i magen...kanske är att jag blivit mer känslig nu efter missfallet?
    Jag håller tummarna för dig! Det där med dålig i magen... så brukar jag bli innan mens, typ alltid. Det är ett av mina tecken på mens, hur skumt det än må låta. Men jag tror att det är rätt så ovanligt, så det behöver ju inte alls ha samma betydelse för dig.

Fast jag inte skulle tog jag ett till test idag. ÄL+8 eller +9. Negativt förstås, det blev det ju senast också. Ska hålla mig till söndag nu och ÄL +12, men jag har ställt in mig på mens - fler saker talar för det än motsatsen! 
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-26 15:56:08 följande:
    Väntan ; ok ja jag testar nog på måndag morgon urin:) Themore: jag kan bli lite dålig samma dag som jag ska få mens och sen dagarna efter men nu är det ju inte mens förrän den 4/8 så jag tycker det är få tidigt med d! Kanske på väg o bli sjuk då jag är så varm också
    Ja det har du helt rätt, brukar vara precis före och under mens för mig med! Ja men då är det nog något helt annat, krya på dig! Fast det där med tempen, den ska ju höjas efter ÄL väl?
  • themorethemerrier
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-27 10:41:50 följande:
    Jonie :) jag ligger på 36,6
    Vad brukar du ha för temp? Då använde mig av temp-metoden när jag väntade dottern men det är ju väldigt känsligt, man ska ta tempen innan man knappt ens satt sig upp i sängen och helst vid samma tidpunkt varje dag. Det stämde inte riktigt för mig heller, så jag vet faktiskt inte hur pålitlig den är...
    gedansk skrev 2012-07-27 10:22:00 följande:
    Hej

Hade nog ÄL för 7 dagar sedan och det verkar som om den blev förskjuten en vecka efter skrapningen. Så nu går jag bara och väntar på att mensen ska komma igång. Hur lång tid tog det för er andra att få igång äl och mensen?
    Hej! Jag har inte fått mens efter missfallet än. Men jag fick ÄL cirka 20-21 dagar efter missfallets första dag, men då blödde jag också bara väldigt lite och i endast fyra dagar. Borde få mens nu i helgen eller kanske måndag tisdag, är lite osäker på när BIM är eftersom att ÄL-testet visade positivt tre dagar i rad.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall