• jonie

längtar efter + efter missfall

themorethemerrier skrev 2012-07-18 11:26:11 följande:
    Såg ditt tips först sent igår kväll och då var de redan slut! Typiskt! Men tack för tips i alla fall!

Igår hade jag helt galna ÄL-symtom, har aldrig varit med om detta förut men det är som att jag känner allt som händer i äggstockar och livmoder. Nu har det lugnat ned sig så förhoppningsvis är ÄL över nu. Vi har jobbat på bra, nu kan jag bara hoppas på det bästa. :)

Fast just nu, på landet med två galna barn inomhus och dåligt väder ute så kan jag få lite lätt panik vid tanken att nästa sommar ha adderat en bebis till detta. Men jag har ju fixat det förr så då fixar jag det igen! :)
    Attans! Ja det lär ju ha gått åt snabbt med tanke på att det var så billigt Glad
    Vad häftigt att känna av ÄL så väl! Jag känner aldrig ett dugg, inte det minsta, haha.
    Haha, klart du klarar två vilda barn och en bebis nästa sommar Skrattande
    Zira skrev 2012-07-18 11:58:52 följande:
    Går fortfarande omkring och väntar på mens alt plus.. Blir snart knäpp av detta! Fick ett svagt plus igår men litar ej på det riktigt än. På dag 37 nu
    Usch vad drygt! Om du fått svagt plus, ta fler test! Dags att prova med digitalt kanske?? Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Första försöket efter MF i juni ♥ ÄL14/7 ♥ BIM 29/7 ♥
  • jonie
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-18 12:07:01 följande:
    Tog ett nytt test igår och det var också helblankt, visserligen inte på morgonurin men ändå. Får nog allt ta och acceptera att det blev inget denna månaden. Men nästa månad då jäklar vill jag se dubbla streck på stickan igen! Så himla otålig nu!
    På ett sätt är det ändå "bra" att det inte tog sig denna vändan för om jag har en bra graviditet utan sjukskrivningar och liknande hinner jag gå ut skolan nu. 
    Rätt inställning där!! Glad Vilken dag var du på nu igen? (Shit vad det är svårt att hålla reda på alla, hihi) 
    Zira skrev 2012-07-18 12:10:50 följande:
    Går fortfarande omkring och väntar på mens alt plus.. Blir snart knäpp av detta! Fick ett svagt plus igår men litar ej på det riktigt än. På dag 37 nu
    Där kom ditt inlägg igen Skrattande Såg du mitt svar? 
  • jonie

Ja väntan är hemsk! Tiden går såååå långsamt och man blir ju lätt knäpp i skallen! Tungan ute

• jonie
    themorethemerrier skrev 2012-07-18 12:35:59 följande:
    Aldrig känt av ÄL-tidigare! Ska bli spännande att testa denna månad, men jag tror att ÄL var lite senare än jag tänkte ändå, iom att jag fick pos på stickan i flera dagar. Så nästa fredag får bli min första testdag.
    Spännande värre! Glad Jag borde vänta med att testa till nästa fredag, eller i alla fall onsdag, men jag kommer nog börja tjuvtesta redan på söndag. Inget tålamod här inte, och dessutom massa billiga test hemma Flört
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-07-18 12:36:12 följande:
    Oj jag vet knappt det själv, fick "mensen" den 10:e så som jag har brukat haft innan MA men jag själv trodde ju att ÄL skedde runt den 4:e Obestämd Nästa ÄL blir väl runt den 26-27:e om jag räknar utifrån blödning och hur jag har haft det tidigare
    Ok! Men då är det snart dags att börja mysa på ordentligt då, om ÄL är nästa vecka Flört
    Zira skrev 2012-07-18 12:41:13 följande:
    Ska lägga upp en bild när jag kommer hem till datorn, lyckas inte via telefon
    Ja, lägg upp bild när du kommer hem! Kul Glad
  • jonie
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-07-18 13:06:43 följande:
    Hej tjejer! Är det ok om jag hänger med här? Glad

Jag hade ett MA i v13 i februari, fostret var bara i storlek 5+6, så kroppen väldigt seg där. Har försökt sen dess, men tyvärr har det inte velat ta sig. Sen hjälper det väl inte att jag har fått så lång cykel efter missfallet heller, 38 dagar! Har tänkt att testa med äl tester denna månad, men tycker det är så svårt att veta när jag ska börja testa.. Någon som har nåt tips kanske? Glad Senaste mens var 12/7 och bim är 19/8. Har ingen aning alls när jag har ägglossning, känner inte alls av det efter missfallet, innan visste jag precis när det var..
    Hej och välkommen! Självklart ska du hänga med här Skrattande
    Trist att höra om ditt MA. Lycka till nu!! 

Angående ÄL-tester så har jag bara kört med CB digitala så jag har ingen erfarenhet av andra ÄL-tester. Även om dom är mycket dyrare tycker jag dom är kalas för man kan ju liksom inte misstolka dom Glad Innan mitt missfall fick jag alltid utslag på dom dag 12 men efter missfallet blev det fyra dagar senare. Jag brukar i alla fall börja testa några dagar innan jag tror att ÄL är på G. Har aldrig känt av ÄL kan jag tillägga. Men om du har BIM 19/8 kanske du kan börja testa runt den 1:a eller nåt...?
  • jonie

Kör hårt Tessan! Det är ju bra att mysa på ordentligt innan gubben flinat åt en så det är bara att hoppa på han där hemma, haha Glad

• jonie

Ser något svagt när jag vinklar skärmen!
    Gör som du sa och vänta lite och ta ett digitalt sen. Lycka till! 

• jonie

Tessan: Hur går det? Hoppat på honom än? Haha!

• jonie
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-18 21:41:01 följande:
    jonie: jajjemen nu är det gjort för idag:) nu jäklar ska det ta sig!!! o hoppas på en gladis gubbe i morgon:) och då kör vi lite till i morgon och sen på fredag sen får han vila ett tag:) he he...gud man blir ju manisk:)
    Haha, underbart! Jag är precis likadan, helt manisk Glad Haha, vad fint det är att dom får ta igen sig lite sen i alla fall Tungan ute
  • jonie

Tessan: Min gubbe kom fyra dagar senare än vanligt efter mf, den kommer nog till dig i dagarna :D

Zira: Kram på dig! Skönt att kroppen funkar men förstås en besvikelse. All lycka nästa månad!!

Svar på tråden längtar efter + efter missfall