Inlägg från: L1984M |Visa alla inlägg
  • L1984M

Hur set detta CV ut?? Konstruktiv kritik tack!

Namn
    Adress
    Telefon
    Mail 

Hej!

Jag heter XXX och söker tjänsten som tandhygienist/tandsköterska hos er. Jag är mycket intresserad av den lediga tjänsten då jag efter kort mailkontakt med dig fått information om att som tandsköterska så arbetar man en hel del delegerat vilket jag tycker om samt att det i framtiden förhoppningsvis finns en möjlighet att arbeta som tandhygienist. Jag har ett arbete i XXX sedan fem år tillbaka där jag trivts bra men nu när jag skaffat familj i XXX så vill jag gärna arbeta här. Jag har inte tidigare arbetat i någon sologroup men jag har varit nyfiken på det och tycker att det låter som ett bra upplägg.

Jag tycker själv att jag har lätt att lära och är effektiv, jag uppskattar ordning och ärlighet.

2005 tog jag tandsköterskeexamen från XXX i XXX. Jag fick efter det direkt jobb i XXX där jag bodde under några månader. Jag flyttade sedan hem till XXX där jag är uppväxt och fick jobb i XXX.

2008 började jag läsa till tandhygienist på distans vid XXX Universitet och under tiden jag läste så arbetade jag kvar på mitt jobb full tid och fick senare barn men fortsatte min utbildning även under mammaledigheten. Tog tandhygienistexamen 2011 och fortsatte som tandhygienist på samma arbetsplats där jag tidigare arbetat som tandsköterska.

Jag har gått en del kurser under tiden som tandsköterska bl.a. Barn- och ungdomstandvård samt hela Adderautbildningen.

Jag flyttade till XXX 2007 och bor ute på landet tillsammans med min man och våra två barn. Vi har köpt ett hus i centrala XXX som vi för tillfället totalrenoverar och jag ser mycket fram emot att flytta in till stan så småningom. Min fritid ägnas åt familj och vänner och förstås husrenovering, när vi är klara med husrenoveringen ser jag fram emot att börja träna igen.

Jag bifogar betyg från både mina tidigare arbetsplatser samt utbildningar.

Jag hoppas på att få höra ifrån Dig och mer om hur Ni arbetar på kliniken. Om Du vill kontakta min arbetsgivare så säg gärna till innan.

Hälsningar XXX

• Svar på tråden Hur set detta CV ut?? Konstruktiv kritik tack!
  • L1984M

Mina styckeindelningar har försvunnit ser jag men det är avstyckat. :)

• L1984M

Okej min fråga borde ha varit "hur sen denna jobbansökan ut?" :) Är detta upplägg inte riktigt ok att skicka tycker du? Var ca 200 år sedan jag sökte jobb sist. ;)

• L1984M
    Kjellgren skrev 2012-06-17 22:30:35 följande:
    Jag är tandläkare och arbetade tidigare privat. Varför söker du en tjänst som tandsköterska, vad jag förstår ingår inte hygienistuppgifter även om det kan göra så senare? Det skulle jag vilja veta som arbetsgivare.

Vad har du huvudsakligen gjort som hygienist? Barntandvård eller vuxna? Har du undersökt barn eller "bara" depurerat? Sjävlständigt terapiplanerat? Lägger du mandibularinjektioner och är bra på det? Precisera vad du kan och har gjort! Du skriver mer om ditt privatliv än ditt yrkesliv.

Skriv inte att du inte har erfarenhet av sologroup, skriv bara att arbetssättet är intressant.

Och börja inte meningarna med "jag", formulera om dem. Även om jag på FL av bekvämlighetsskäl ofta börjar meningar med "jag" är jag gammaldags nog att tycka att det tyder på slarv och dålig förmåga att formulera sig. 

Har du inte ringt kliniken innan så gör det först, jag fick många spontanansökningar som bara åkte i papperstuggen och likaså de som skickade in papper utan föregående kontakt eftersom det var tillräckligt många som hörde av sig ändå. Det är inte för att såra dig jag skriver det utan för att du ska kontakta kliniken först.

Om du söker jobb i samma stad du jobbar i så räkna med att tandläkarna känner varandra och även annars att de tar kontakt med varandra. Tandläkarkåren är liten och många känner varandra så ta bort raden om att inte kontakta din nuvarande arbetsgivare, den verkar bara suspekt.

Med all denna kritik sagd så tycker jag ändå det var ett helt ok CV, det behöver bara putsas lite.

Lycka till med jobbsökande!! 
    Tack!! Det är sådant här jag vill höra! :) Självklart ska jag lägga in mer hur jag jobbat, tänkte inte ens på det. Som sagt det var länge sedan jag sökte jobb!
    Tdl i fråga skriver i ansökan att hon vill bli kontaktat via mail om frågor finns, tycker du ändå att jag ska ringa? Jag har mailat henne i frågan om skillnaden på tjänsten om man är tsk eller thyg då det i ansökan stod tsk och thyg under kvalifikationer. Anledningen till att jag söker trots att det börjar som en tsk-tjänst är för att jag känner mig desperat att sluta pendla.... Självklart vill jag helst ha en ren thygtjänst men jag bor i en liten stad där det väldigt(!) sällan kommer ut annonser...
  • L1984M
    ELS skrev 2012-06-17 22:38:21 följande:
    cv-guiden.se/gratis_guide/gratis_guide.htm Denna guide har hjälp mig jättemycket när jag sökte jobb. Kolla in den. Där finns flera exempel på hur man skriver både CV och PB  Det du visar på TS ser mer ut som ett Personligt Brev än ett CV   

Okej tack! Har kikat på en del sådana sidor men ja... Jag vet inte varför jag spann vidare på egen del.
Svar på tråden Hur set detta CV ut?? Konstruktiv kritik tack!