Varför blev det så här?
Hej,
Känner mig ganska misslyckad, kommer jag aldrig att hitta någon?
2010 tog jag nig ur ett 12-årigt förhållande med en alkoholist, vi har en dotter och jag var väldigt medberoende, visste dock inte att han drack förrän det blev riktigt illa.
Förlorade även mina kompisar, dom ville inte välja sida och och eftersom hans syster umgicks samma gäng så blev det jag som fick gå.
Jag hittade en ny kille som jag blev otroligt kär i, efter att ha levt med en missbrukare så såg jag nog inte riktigt klart. Han kontrollerade mig, han stressade mig till saker som inte var så genomtänkta, började kalla mig för fitta och hora och hade synpunkter på min dotter. Jag började må väldigt dåligt och var tvungen att göra slut. Jag kände mig helt misslyckad, jag hade ju varit så kär, satsat allt och inte sett varningstecknen som var ganska så tydliga så här i efterhand. Har dock haft svårt att komma över honom, kände mig dragen till honom som jag aldrig har känt till någon förut.
Har varit på dejt igen men jag bara jämför med mitt ex, varför känner jag så? Han gjorde ju mig så illa, ändå saknar jag honom.
Allt detta har fått mig att skämmas, jag skäms inför vänner och min släkt jag skäms inför dagis och inför mina jobbarkompisar. Att jag hamnade i ett dåligt förhållande en gång var ju otur, men två ggr liksom :( Jag har ganska höga krav på mig själv och mår dåligt. Jag känner mig misslyckad, detta påverkar ju även min dotter, jag har dragit mig undan vilket gör att hon också har förlorat kompisar.
Jag är en ganska stark tjej utåt, jag är omtyckt på jobbet. Ser bra ut, men på insidan känner jag mig ensam och misslyckad.