• MeMyselfoJag

Ni med barn och utan bil - sommaraktiviteter i Skåne

Hej, jag skulle behöva lite tips för dagsutflykter i Skåne - min son är fem år och vi har vare sig körkort eller bil min man och jag. Malmö museer, Tosselilla och Köpenhamn har vi redan satt upp på sommarkalendern. Vill helst inte spendera så mycket tid på resandet och framför allt inte långa (över 15 min) promenader från tåg-eller busstationer till ställen. Tack på förhand.

• Svar på tråden Ni med barn och utan bil - sommaraktiviteter i Skåne
  • Svalövsmamma

Tropikariet i Helsingborg -  http://www.tropikariet.com/

Sen finns ju till exempel Kåseberga dit man kan åka buss, vi brukade alltid köpa lite rökt makrill nere i hamnen och ta med oss upp till Ales stenar och flyga drake där och ha mysigt, men det är ju lite att gå då förståss. 

Samma sak med Stenshuvud, går buss dit men väl där är det ju gång stigar och vandringsleder. 

• vivianne

Folkets park i Malmö. Jag har dessutom läst att Ignaberga kalkgruva öppnat igen. Kan man åka dit med buss från Hässleholm är det ju väldigt speciellt! Zoo i Köpenhamn är också lättillgängligt om än inte i Skåne . Temalekplatserna i Malmö kanske. Vattenhallen i Lund. Österlen, kanske ångtåget.

Kolla på Skånetrafikens hemsida. De kanske har förslag på utflyktsmål. Vill ju få folk att köpa sommarkortet...

• vivianne

Förtydligande: Det är alltså tykarpsgrottan i Ignaberga jag menar. Och enligt deras hemsida kan man åka buss dit.

• vivianne

Förtydligande: Det är alltså tykarpsgrottan i Ignaberga jag menar. Och enligt deras hemsida kan man åka buss dit.

• MeMyselfoJag

Tack så jättemycket för era tips.

Fler idéer?

Svar på tråden Ni med barn och utan bil - sommaraktiviteter i Skåne