• Ladycocos

Vart ska vi åka?? Storstad!

Vi hade tänkt åka till London i sommar, men ett litet OS kom visst i vägen... (vettiga boendepriser verkar inte gå att hitta..)

Så hjälp mig med tips på nån annan skoj storstad!! Förutsättningarna är:
    Måste finnas bra kommunikationer, som funkar med barnvagnar
    Lätt att hitta en lägenhet att hyra
    Massa skoj för både barn och vuxna
    Vi åker 2 vuxna, en 3åring och 2 st 8-månaders...
    Vi gillar Berlin, men har varit där rätt nyligen
    Aten/Barcelona känns lite för varmt...

• Svar på tråden Vart ska vi åka?? Storstad!
  • Dixie

Amsterdam - fast jag vet inte hur det fungerar med kommunikationer!

• evaoregon
    Dixie skrev 2012-06-18 18:57:07 följande:
    Amsterdam - fast jag vet inte hur det fungerar med kommunikationer!

Spårvagnarna borde funka när det gäller barnvagn och så är det promenadvänligt också.  Glad
  • Mrs Green

Vi var i Amsterdam i 2 veckor när dottern var 2 år, det var jättebra. En lagom liten stad, inte så mycket trafik. Minimal vagn är dock nödvändig för att komma på spårvagnarna. 

• Ladycocos
    Mrs Green skrev 2012-06-18 19:21:36 följande:
    Vi var i Amsterdam i 2 veckor när dottern var 2 år, det var jättebra. En lagom liten stad, inte så mycket trafik. Minimal vagn är dock nödvändig för att komma på spårvagnarna. 
    Åhh Amsterdam är trevligt!! Där har jag inte varit på en evighet!! Hmm, ena vagnen är en tvillingvagn som är 74 cm....
  • Duckan

Nice! Tåget går längs hela kusten (alt hyra bil). Buss inte så lätt med vagnar dessvärre. Stad och strandliv på samma ställe.

• Ladycocos
    Duckan skrev 2012-06-18 20:22:00 följande:
    Nice! Tåget går längs hela kusten (alt hyra bil). Buss inte så lätt med vagnar dessvärre. Stad och strandliv på samma ställe.
    Hehe... Till Nice ska jag på tjejresa i oktober
    Hyra bil känns lite krångligt med tre barn... Eller?? har alla uthyrare bilbarnstolar? Vet redan hur svårt det är att hitta bilar som tar tre bakåtvända...
  • Duckan

Bakåtvända i bilen är de ej, nej. Då får du spara Nice till i höst istället. Jag gillar't massor.

• Quark

Wien? Mycket trevlig stad, men det var ett bra tag sedan jag var där.

• evaoregon
    Ladycocos skrev 2012-06-18 20:19:44 följande:
    Åhh Amsterdam är trevligt!! Där har jag inte varit på en evighet!! Hmm, ena vagnen är en tvillingvagn som är 74 cm....
    När vi var i Amsterdam med ett barn på 12 månader och ett på 3,5 år så bar jag det lilla barnet i BabyBjörn och det äldre fick gå. 
  • Ladycocos
    evaoregon skrev 2012-06-18 21:13:45 följande:
    När vi var i Amsterdam med ett barn på 12 månader och ett på 3,5 år så bar jag det lilla barnet i BabyBjörn och det äldre fick gå. 
    Vi planerar att vara borta ca 10-12 dagar, och det blir utan tvekan alltför drygt utan vagn!!
  • evaoregon
    Ladycocos skrev 2012-06-18 21:26:40 följande:
    Vi planerar att vara borta ca 10-12 dagar, och det blir utan tvekan alltför drygt utan vagn!!
    Kanske kan ni köpa ett par ihopfällbara vagnar åt tvillingarna som ni tar med på resan eller köpa på plats?  Breda barnvagnar funkar nog inte så jättebra i de flesta storstäder.
Svar på tråden Vart ska vi åka?? Storstad!