• Anonym

Tycker att det är konstigt att jag inte får följa med på hans resa.

Hej!

Min sambo reser årligen utomlands på en grabbresa som jag inte följa med på. Dom sysslar med sportfiske och det är säkert kul men kan tänka mig att det blir en del fest också. Dessutom övernattar han ofta med jobbet. Jag har frågat om jag får följa med vid några tillfällen men nej.... det får jag inte... 

Är detta konstigt? Skulle ni finna er i detta? 

Tacksam för svar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-18 20:52
    Såg att jag uttryckte mig lite otydligt. Han reser runtom i Sverige med jobbet... Och då får jag inte följa med heller. Sportfisket är utomlands.

• Svar på tråden Tycker att det är konstigt att jag inte får följa med på hans resa.
  • Queen of all

Är väl inte så konstigt med tanke på att det är en grabbresa. 
    Är det ingen annan tjej som följer med så förstår jag honom. Hade sagt samma tillbaka om jag hade åkt på tjej-resa med mina kompisar och han hade frågat... (Vilket faktiskt kommer att ske nästa år. Och han är definitivt inte medbjuden. :P) 

• Anonym (hmm)

Ok att det bara är killar på killresan, men det är mystiskt att du inte skulle kunna få följa med på någon jobbresa.

• Queen of all
    Anonym (hmm) skrev 2012-06-18 20:53:27 följande:
    Ok att det bara är killar på killresan, men det är mystiskt att du inte skulle kunna få följa med på någon jobbresa.
    Men det är väl inte så konstigt egentligen. Nu vet vi ju iofs inte vad han för jobb. Men jag hade aldrig kunnat följa med om min sambo gör någon jobbresa pga naturen av hans arbete. 

• Anonym
    Queen of all: Skulle jag på tjejresa skulle det bli liv. Ursäkten är att de bara ska fiska  

Anonym (hmm): Jomen håller med.... Det är lite mystiskt. Visserligen är han högt uppsatt och vill kanske inte ha med tjejen... men jag har föreslagit att jag bara vill bo på hotellet och gå på stan i princip... Borde inte vara några konstigheter tycker man. 
  • Anonym (Tessan)

Nej, det låter inte konstigt alls. Att du varken får följa med på jobb- eller grabbresor är i min värld helt naturligt. Min man får inte hänga med mig på mina kvinnoresor heller

• eval

Jag är inte en av grabbarna och vill jag sportfiska med min man kan vi göra det på en resa utan grabbarna, eller på en resa där alla som vill tar med sin respektive. Det skulle inte heller falla mig in att följa med på jobbresor, vi jobbar inte ihop. Jag skulle tycka att han är väldigt konstig om han ville vara med på mina tjejgrejer, inte för att han inte gillar mina kompisar eller för att vi gör tråkiga saker, utan för att han tack och lov inte är en av tjejerna....

• Anonym

Följa med på jobbresor? Vill du vara med honom på kontoret också?

Sen tror jag det är helt normalt att en kille vill träffa sina kompisar utan att ha tjejen/sambon/frun i hasorna. Min man åker varje år och träffar sina killkompisar och jag får inte följa med. Och jag vill inte heller.

Jag tycker det är mer märkligt att du VILL åka.

• Queen of all
    Anonym skrev 2012-06-18 20:56:21 följande:
    Queen of all: Skulle jag på tjejresa skulle det bli liv. Ursäkten är att de bara ska fiska  

Anonym (hmm): Jomen håller med.... Det är lite mystiskt. Visserligen är han högt uppsatt och vill kanske inte ha med tjejen... men jag har föreslagit att jag bara vill bo på hotellet och gå på stan i princip... Borde inte vara några konstigheter tycker man. 
    Har det blivit det innan??? Hade verkligen inte velat leva med någon som inte tillåter mig att vara lika fri som han. 
    Och om jobbresorna. Det är ju faktiskt inte säkert att han FÅR ta med sig någon för företaget han jobbar på. Dom har ju alla olika policys om sånt.
    Och får du följa med så måste dom hålla isär kostnaderna stenhårt. Hans utgifter för hotellrum m.m. betalas av företaget men dom kommer inte betala dina utgifter. Kan bli väldigt krångligt... 
  • Hertha

Grabbresan hade jag inte velat följa med på men jobbresor tycker både maken och jag att det är synd att jag inte kan följa med på. Förr var det för att det alltid var för dyrt att följa med till Asien och USA eftersom jag var student. Nu är det för att det blir för krångligt med barnen. Men eftersom han reser mycket så önskar vi båda att det hade funkat att följa med ibland iallafall. Han saknar ju oss.

Vi har följt med till USA en gång och visst var det lite krångligare men inte mycket. Hotellet debiterade dessutom bolaget lika mycket oavsett om det var en eller två där. Resesängen debiterade de vid sidan av. I slutändan sparade bolaget många pengar eftersom maken reste i cattle-class med mig istället för business samt tog ett billigare hotell eftersom vi passade på att semestra några extra dagar.

• Zara10

Njut av egentid när han är borta , det gör jag när min man är borta på jobb eller nöjesresor några ggr per år !
    Han åker på sina resor o jag på mina sen har vi gemensamma resor på semestern !

• Anonym (hmm)
    Queen of all skrev 2012-06-18 20:54:50 följande:
    Men det är väl inte så konstigt egentligen. Nu vet vi ju iofs inte vad han för jobb. Men jag hade aldrig kunnat följa med om min sambo gör någon jobbresa pga naturen av hans arbete. 
    Fast hon ska väl inte vara med på själva jobbuppdraget, tänkte jag utan att de kan käka på kvällen och bo ihop på hotellet.
  • Furstinna

Måste par sitta ihop alltid ? Dra ihåg en fest när han är bort och njut av egentideb. Klart du inte ska med på varken grabbresor eller jobbresor. Åk på tjejkväll eller tjejresa, kommer blir skitroligt!

• Afterlife

Grabbresan kan jag förstå. Förutsatt att det är okej att ts gör samma sak.

Däremot jobbresan känner jag är lite annorlunda. Min kompis make reste mycket i jobbet. Hon satt ensam med barnen i princip hela veckorna. De gjorde helt enkelt så att de då och då möttes på hans hotell (när de fick barnvakt) och hade en romantisk "mittiveckanweekend". Det funkade med hans jobb. Men det är klart beroende av vilken typ av jobb man har. Och han for väldigt illa av att vara ifrån henne så mycket.

• sextiotalist

Nej, det tycker jag inte, varken grabbresorna eller jobbresorna. De tjänsteresor jag har varit på har det inte ens funnits plats för umgänge med familjen. Man har varit i tjänst från 07:00 till 23:00.

Men däremot så tycker jag det är fel att du inte kan åka iväg på egna resor. 

• Queen of all
    Anonym (hmm) skrev 2012-06-19 07:16:46 följande:
    Fast hon ska väl inte vara med på själva jobbuppdraget, tänkte jag utan att de kan käka på kvällen och bo ihop på hotellet.
    Beror ju fortfarande på vad han jobbar med. Jag hade fortfarande inte kunnat följa med min sambo även om jag hade stannat på hotellrummet hela tiden...
  • Anonym (Resandefot)

Att du inte får följa med på grabbresorna ser jag inga som helst problem med. Däremot att du inte får åka på tjejresor med dina kompisar

Vad det gäller tjänsteresorna så ser jag inte heller några som helst problem med. Nu vet jag ju i och för sig inte vad han gör på sina tjänsteresor (i tjänsten), och inte heller företagets policy vad det gäller den saken, men i de flesta företag så tror jag att man är allmänt väldigt restrektiv med att ta med respektive på resorna. Själv så reser jag mycket i tjänsten och visst skulle min man kunna följa med om han ville det, men då skulle han bli tvungen att boka eget rum som han bekostar liksom betala resan själv. Sedan skulle vi ändå inte träffas många sekunder då dagarna ägnas åt möten, kvällarna åt rapportskrivning och eventuellt representationsmiddagar som de som vi besöker bjuder på, dvs uteslutet att ta med respektive. Och urtråkigt om de mot förmodan också blev inbjudna. Så han skulle lika väl kunnat göra den resa själv. Inte skulle jag heller velat följa med på hans tjänsteresor,

• Anonym

Finns väl ingen anledning till att du ska förlja med på hans grabb och jobbresor. Föreslå en gemensam resa för bara er två istället.

• Fiona M

jag tycker det är bra att göra saker på varsitt håll. par som ger upp allt som individ när de blir tillsammans har jag svårt att förstå mig på.

det stora problemet låter det som det här är,

Skulle jag på tjejresa skulle det bli liv. Ursäkten är att de bara ska fiska  
    varför får du inte göra saker på egen hand?
  • Anonym (Resandefot)

"Får" du inte ens åka på en spa-övernattning med någon kompis? Om jag vore du skulle jag inte acceptera det. Det är klart att man ska kunna åka iväg på egen hand med sina kompisar ibland! Sedan behöver man ju nödvändigtvis inte åka iväg för att ragga i en hotellbar... Men litar man inte mer än så på varandra att man tror att den andre kanske håller på med sådant på dom resorna, då ska man nog sätta sug ner och ta en funderare på hur bra förhållandet egentligen är och hur bra ens egna tro är och vad man ska göra
Svar på tråden Tycker att det är konstigt att jag inte får följa med på hans resa.