• mammelie1891

hinnsäck och gulesäck...?

Jag hade en ofostrig graviditet i början av året, så när jag blev gravid nu igen fick jag tid för ett tidigt vul. Va där för en vecka sen, borde då varit i v 6+5, man hittade då en hinnsäck stor som v 5 men den var tom. Fick komma tillbaka idag för vul och sen skrapning. Men blev inte skrapad... Hinnsäcken var nu stor som v 7+2 och man såg nu även gulesäcken. Någon sådan fanns inte vid mitt ofostriga i februari, då var det helt tomt. Så nu ska jag in om en vecka igen o kolla. Läkaren sa att man måste inte se ett foster nu, det kan vara för tidigt eller så låg fostret gömt bakom gulesäcken t.ex. Låter ju helt galet! Nån som varit med om samma?

Flicka 0210 Flicka 0404 FLicka 0707
  • Svar på tråden hinnsäck och gulesäck...?
  • Maskrosungen

Jag var i v 5+4 tror jag och då såg man bara gulesäck och hinnsäck. Gyn trodde att jag var Max i v 4 jag trodde att det var något fel. Men 2 v senare dvs runt v 8 fick vi se 1 cm bebis med tickande hjärta. Nu är h*n över ett år gammal

• mammelie1891
    Maskrosungen skrev 2012-06-19 07:57:48 följande:
    Jag var i v 5+4 tror jag och då såg man bara gulesäck och hinnsäck. Gyn trodde att jag var Max i v 4 jag trodde att det var något fel. Men 2 v senare dvs runt v 8 fick vi se 1 cm bebis med tickande hjärta. Nu är h*n över ett år gammal
    Min hinnsäck igår va enl v 7 +2. Vet inte vad jag ska tro nu... dom sa för en vecka sen att det var en ofostrig graviditet till, igår sa dom att dom inte vet... jag försöker tänka att jag inte är gravid, men hur lätt är det? Det lilla lilla hoppet finns ju ändå där. Samtidigt som jag tänker att i v 7 + borde man se ett foster.... sen läser jag att man iaf vid v 8 borde se ett annars är det ofostrigt... Man blir ju helt tokig av sånt här!
    Vad skönt att det gick bra för er!!
  • HJ0812

Kanske inte så uppmuntrande men på mig såg dom en tom hinnsäck i v 8+1 som motsvarade 6+2. En vecka senare hade hinnsäcken vuxit 1 cm och en gulesäck hade tillkommit. Dock började HCG sjunka och jag fick Cytotec dagen efter.

MEN jag har läst flera trådar här där det helt plötsligt syntes ett litet embryo i rätt storlek. Det var min tröst att läsa om medan jag väntade på att veta hur det skulle sluta. Håller tummarna för dig!  

Alvin 081121 MA v.9 juni-12
  • mammelie1891

Ok, det va ju både upplyftande och sänkande läsning.. Men det är ju så det är med det här, för vissa går det bra och för andra går det åt skogen. Är fortfarande inställd på att det inte är nåt men ändå finns ju hoppet där..

• HJ0812

Det är ju positivt att hinnsäcken hos dig motsvarade rätt vecka ju.

• mammelie1891

Hej! Det går väl bra.. Ska in på måndag igen o kolla, så denna vecka har varit lång. Det kom lite blod idag när jag var på toa, men det var så lite att jag inte hänger upp mig på det. Nu hoppas jag bara att helgen går fort så att jag kan få besked på hur det ser ut, om det bor nån där inne eller inte! Tackar som frågar! Hur är det med dig?

• HJ0812

Ja, hoppas helgen går fort för det är verkligen jobbigt att vänta.

Jag slutade blöda igår trodde jag men det drog igång idag igen. Testar fortfarande ganska starkt plus på gravtest. Är otålig och vill att kroppen ska återgå i normal cykel så vi kan försöka igen. Hade en patient idag som var gravid i v.25 och det var svårt att låtsas som jag inte brydde mig ett dugg om det. Började min semester idag så jag hoppas att jag kan hantera sådana situationer bättre när jag kommer tillbaka.

Svar på tråden hinnsäck och gulesäck...?