• Minna77

Skötbord till badkar, finns vart att handla?

Nån som vet?HAr lånat ett av en vän, men det fanns inga hyllor eller nåt att lägga blöjor o sånt i. Finns det tillbehör o köpa till?

• Svar på tråden Skötbord till badkar, finns vart att handla?
  • Jojjanna

Vi köpte vårat på en barnvagnsaffär i Borås, jag tror det hette M50 eller nåt. Till den följde det med en sidokorg för att lägga saker på och så beställde vi en extra korg att hänga på under för att få plats med blöjorna.

• Minna77

oki..tack tack..får försöka hitta nån butik i Linköping....

• Thelonius

På babyproffsen finns ett par stycken badkarsskötbord. Jag vet att till det ena kan man köpa till en korg för förvaring. Det skötbordet heter Tvättbjörne. Det finns även ett som heter CarloBaby men det kan man inte fälla upp.

www.babyproffsen.se

• Jojjanna

Carlo M-50 såg jag att det hette. Jag tycker att det är väldigt bra och bekvämt eftersom man får plats med allt. På underhyllan har jag kläderna i två plastbackar - perfekt att slippa springa och leta nya kläder hela tiden...

• kotten06

Vi funderar också på att ha ett skötbord ovanför badkaret...jag är inte så insatt i allt detta med skötbord än.....

När ni sen ska duscha, måste man lyfta ner skötbordet från badkaret då, eller
    ryms man brevid?

Vet ni vad ett skötbord kostar ungefär, ex Carlo M-50??

• Phuis

Jag tycker det verkar krångligt med ett skötbord som man inte kan fälla upp när man ska duscha. Eller har jag helt fel? Jag funderar på ett brio veggo, (eller vad det heter) som man liksom kan "stänga" när man inte använder det och/eller duschar/badar i badkaret. Vad tycker ni om det?

• Thelonius

Tror också liksom Phuis att det är mest praktiskt med ett skötbord som man kan fälla upp när man ska duscha/bada. Vi köpte ett Tvättbjörne skötbord som jag visserligen inte testat än (Bf 25/1) men det verkar jätte praktiskt, monterade fast det på badkaret och när man fäller upp det är det bara en liten del som är kvar på karet så då är det inga problem att bada eller duscha. Jag hade tur och hittade ett alldeles nytt på Blocket för 500, annars kostar det ca 1100.

• Fröja

Tvättbjörne kostar runt 1100:- och M50 ca 600kr.
    Vi väljer antagligen Tvättbjörnes eftersom det går att fälla upp.

• saramars

IKEA, åk och titta där de har bra saker till bra priser. Det är lätt att hamna i "ny blivna föräldra ha saker" Oftast har IKEAs saker fått mycket bra i olika tester.

• Thelonius

IKEA har inget skötbord som man kan sätta på badkaret, kollade där först.

Svar på tråden Skötbord till badkar, finns vart att handla?