• Anonym (ledsen)

Min kille kommer inte längre

Hej Alla,

Har läst en del andra trådar i ämnet men är nog ute efter mer konkreta råd alt. någon som genomgått samma sak och tagit sig igenom det...

Det är nämligen så att min sambo och jag varit tillsammans i 5 år. Vi är båda "kåta" av naturen men det senaste halvåret har min sambos lust börjat avta. Fram till för ungefär ett halvår sedan hade vi sex åtminstone 2-3 ggr i veckan. Nu har det minskat till MAX 1 gång i veckan, oftast lite mindre t.o.m.
    Dessutom har han de senaste gångerna INTE LYCKATS KOMMA när vi haft sex (det är nog detta som stör mig mest).
    Senast igår var han först kåt när vi liksom kom igång men sen avtog det helst plöstligt och han blev helt slak (skäms så mycket över att skriva sånt här men måste förklara mig). Vi försökte ett tag till men till slut fick han erkänna att det inte skulle gå... Jag blev skitledsen men sa ingenting, har gjort det många ggr förr när han inte lyckats komma, frågat om han inte tänder på mig osv. men då snäser han av mig (förmodligen skäms han) och blir arg. Igår sa jag inget men han fattade att jag blev ledsen och sa att han absolut tänder på mig men att han inte vet vad problemet är.

Jag kan själv säga att jag tror att problemet visst ligger i att han inte tänder på mig. Vi har som sagt varit tillsammans i 5 år, det är länge och håller man inte lågan vid liv är det klart att den till slut släcks! Det kan jag acceptera... Men vad gör man!? Vi "myser" ihop varje kväll, vi pussas (hånglar ej, men pussas) och vi är kära, vi älskar varandra till max men sexlivet har tydligen försämrats sjukt mycket...

Blir så ledsen av detta att jag inte vet vad jag ska ta mig till men något måste göras. Är därför ute efter konkreta råd, inte tröst, utan saker jag kan göra för att ställa allt tillrätta. Vill helst inte höra saker som "köp sexiga underkläder", för vad hjälper det när jag fortf är samma person under det... Inte heller vill jag höra saker som "ha sex på udda ställen" för sånt hade bara känts så jävla ansträngt att det definitivt inte hade fungerat...

I dagsläget är vi nog mer kompisar än ett kärlekspar, och vad jag nog undrar är om man kan ta sig ur detta och börja se på varandra lite mer som man gjorde i början eller om det kan vara för sent?

Finns det någon som haft samma problem men på något vis tagit sig igenom det vore jag än mer tacksam för dessa personer råd...

Att göra slut är heller inget alternativ, vi älskar som sagt varandra. Jag vill ta mig igenom det INTE göra slut!
    Tack för att ni tog tiden att läsa igenom det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 17:25

Vi gjorde ytterligare ett försök igår (på hans initiativ) och han var hur hård som helst i början... 10 min in i leken började den slakna och så var vi tillbaka på ruta 1 igen. 3:e ggn på en månad detta händer nu...
    Fattar inte grejen, vi körde rätt långt förspel och vi båda var kåta.

• Svar på tråden Min kille kommer inte längre
  • Anonym (Stress?)

Äh sex en gång i veckan är väll inte så farligt lite? Vi har sex en gång varannan vecka ibland tar det några veckor innan vi har sex. Vist ibland 2 gånger i veckan också. Men till det konkreta. Han kanske är stressad över något? Han kanske tänker på det hela tiden och därför har svårt för att komma och så vidare då han tror att han inte ska göra det. En stess alltså?

• YummyMami

När han slaknar så får han helt enkelt fortsätta på annat sätt ifall han ändå är kåt, man kan va kåt som man utan att den står.  Och när ni fortsätter på annat sätt, så försvinner stressen om det är de som gör det och vips då har du plötsligt en man med stånd i sängen igen. 

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Stress?) skrev 2012-06-19 12:00:03 följande:
    Äh sex en gång i veckan är väll inte så farligt lite? Vi har sex en gång varannan vecka ibland tar det några veckor innan vi har sex. Vist ibland 2 gånger i veckan också. Men till det konkreta. Han kanske är stressad över något? Han kanske tänker på det hela tiden och därför har svårt för att komma och så vidare då han tror att han inte ska göra det. En stess alltså?

Hm... Nej, ingen stress. När vi har sex är det nästan alltid han som tar initiativ (och nej, inga problem med det heller, han vet att jag vill när han vill) och då förmodar jag att han är sugen. Och det är inte som att han inte är kåt, utan han är kåt i början men så fort han kommer in i mig är det något som händer och han blir helt slak... Gårdagens sex var så katastrofalt att jag var nära till tårarna men jag höll mig för jag ville inte göra honom upprörd.

Jag vet som sagt svaret till varför "den går ner", jag vill mer ha en lösning. Och att ha sex (mindre än) en gång i veckan är rätt dåligt när jag vet hur han är som individ. När vi träffades var han nog den mest sex-hungriga människan jag träffat. Vi pratade om sex konstant, hade sex skitofta, och det tog honom 3 sekunder så var klar (ungefär). Så nej, tyvärr, ingen stress, även om det hade varit skönt att ha det att skylla på.
  • Anonym (ledsen)
    YummyMami skrev 2012-06-19 12:22:03 följande:
    När han slaknar så får han helt enkelt fortsätta på annat sätt ifall han ändå är kåt, man kan va kåt som man utan att den står.  Och när ni fortsätter på annat sätt, så försvinner stressen om det är de som gör det och vips då har du plötsligt en man med stånd i sängen igen. 

Haha, troooo mig, vi försökte och försökte och försökkkktteeee igår kväll... Men som sagt, så fort han kom in i mig slaknade den och vi provade nog 100 ställningar innan han till slut fick medge att det inte skulle gå... Som sagt, problemet ligger i att han faktiskt inte tänder på mig längre. Säga vad man vill, men det är sant... Problemet har inget med stress att göra...
  • Anonym (Stress?)

Han kanske tänder på det andra könet då?

• TheFamily

Hur har han det jobbmässigt? Ibland kan brist på sexlust bero på att man håller på att gå in i väggen, alt går in i en depression.
    Mitt råd är nog att prata lite med honom om annat än själva sexet, kanske är nåt som tynger honom.
    Och sluta ge honom dåligt samvete för att han inte får upp den.
    Försök att inte tvinga fram sex, låt det vara nån vecka eller två...
    Lycka till!

• Anonym (Stress?)
    TheFamily skrev 2012-06-19 12:33:57 följande:
    Hur har han det jobbmässigt? Ibland kan brist på sexlust bero på att man håller på att gå in i väggen, alt går in i en depression.
    Mitt råd är nog att prata lite med honom om annat än själva sexet, kanske är nåt som tynger honom.
    Och sluta ge honom dåligt samvete för att han inte får upp den.
    Försök att inte tvinga fram sex, låt det vara nån vecka eller två...
    Lycka till!
    Att prata med varandra är det viktigaste och som ovan skriver. Låt det vara lite. det kan nog vara en bra ide.
  • YummyMami
    Anonym (ledsen) skrev 2012-06-19 12:27:32 följande:
    Haha, troooo mig, vi försökte och försökte och försökkkktteeee igår kväll... Men som sagt, så fort han kom in i mig slaknade den och vi provade nog 100 ställningar innan han till slut fick medge att det inte skulle gå... Som sagt, problemet ligger i att han faktiskt inte tänder på mig längre. Säga vad man vill, men det är sant... Problemet har inget med stress att göra...
    Men herreguuuu! Fingrar och tunga! Skippa kuken när den ändå strejkar. Inte undra på att den inte står..
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Stress?) skrev 2012-06-19 12:30:00 följande:
    Han kanske tänder på det andra könet då?

Tack för skämtet (eller anmärkningen om du så vill). Inte för det gynnar mig på något vis...
  • Anonym (Stress?)
    Anonym (ledsen) skrev 2012-06-19 12:44:14 följande:
    Tack för skämtet (eller anmärkningen om du så vill). Inte för det gynnar mig på något vis...
    Förlåt om du tog illa upp. Det var ABSOLUT inget skämt. Som du vet finns det ju något som kallas homosexualitet eller bisexuallitet. Det var inte meningen att du skulle känna dig beklämd på något vis.
Svar på tråden Min kille kommer inte längre