• FruSen

Bihåleinflammation? Ska man ringa vc och få det konstaterat eller bara avvakta?

Har dragits med en förkylning som inte velat släppa länge länge. Igår slog det till med ny kraft och jag var halvt däckad hela eftermiddagen med lite feber, ont i halsen och hosta, och rinnsnuva. Idag har jag ingen feber men är matt och orkeslös, hostar och har jättedåligt i halsen. 
    Värst är dock bihålorna. Känns som att hela framsidan av skallen ska lossna, det värker kring näsan, känns som att tänderna ska lossna och jag kan absolut inte böja ner huvudet utan att det spränger massor.
    Kollade på 1177.se och vad jag kan läsa där så verkar det som att det är bihåleinflammation.
    Ska man kontakta vc och få det konstaterat och ev anitibiotika eller ska man härda ut i 10 dagar ?
    Jag är så mossig i huvudet nu så jag fattar ju nada... 

• Svar på tråden Bihåleinflammation? Ska man ringa vc och få det konstaterat eller bara avvakta?
  • PojkMamma85

ring vc. bihåleinflammation e hemskt!!!!!
    Du kommer troligtvis  en nässpray till en början hjälper inte den blir de pensilin =) 

• Zara10

Antibiotika är dom inte alls sugen att ge för bihålor men kortisonnässpray är kanon oftast , finns receptfritt på Apoteket !
    Tre veckor gick jag innan dom testat allt utom antibiotika o jag fick det !

• lilly2010

Ja ring vc, när jag hade alla symptom fick jag penicillin !! Det gick över på 2 dar!

• FruSen

Har en nässpray med budesonid (?) hemma (för pollenallergi).

Kan det dunka kanske?

• jessamy

Jag fick antibiotika för bihåleinflammation för någon vecka sen. Då hade jag först fått börja använda receptfritt koritison nässpray men när jag sen fick hög feber och feber frossa fick jag gå till flm. Där togs infektinosprover som var förhöjda och därav antibiotika. 

• FruSen

Ringde vc nu och jag skulle prova kortisonnässpray och så fick jag även rinexin utskrivet.
    Hoppas det går över fort! Jag står inte ut!

Svar på tråden Bihåleinflammation? Ska man ringa vc och få det konstaterat eller bara avvakta?