Spökstäder och övergivna hus
MimmiLina - Mmm... Men jag hade hästen med mig Sen är jag nog laglydig hihi, det är ju faktiskt olagligt att gå in i även tomma byggnader.
MimmiLina - Mmm... Men jag hade hästen med mig Sen är jag nog laglydig hihi, det är ju faktiskt olagligt att gå in i även tomma byggnader.
Jogobella - Sånt är ju hur synd som helst. Och om det inte finns några arbetsmöjligheter heller...
Var lika när jag var i Potsdam i Tyskland. Där stod också hur mycket lägenheter tomma och bara förföll. Visst, där hade de renoverat en del, men det var på vissa ställen ändå lite av en spökstad.
Görlitz skulle vara en dröm att fotografera i. Om man nu får säga så...
Kom tråden helt av sig
Jogobella - Kollade du efter några bilder från din stad. Den sidan jag hittade fanns det inte så mycket... Vore jätteintressant att se.
Madge - Ja, det skall jag göra. De flesta av husen jag tagit kort på är faktiskt i Jönköpingsskogarna. De som står att jag tagit från hästryggen är tagna mellan Mullsjö och Tidaholm.
Du får också hojta till om du hittar någon gammal pärla.
Blueswede9 - Tack. men de är kanske inte är de bästa bilderna jag har. Hihi. Självkritisk. På din sida finns ju jättemånga fina ställen!
Tii - Inget läskigt. Bara tomma byggnader och hus. Inga spöken eller så.
Isfjord - Visingsö och Braehus har man givetvis kollat in. Men Näs vad ligger det??
Den lilla sommarstugan som brunnit ja, den har jag inte ens tänkt på. Den brann ju till och med när jag bodde vid Barnarp. Du kommer inte på några fler.
Det ligger ett jäääätteskumt hus nära Gustaf Adolf. Vet ej om det bor någon där eller nåt. Men det ser övergivet ur. Men det var dock nya kattsandspåsar i fönstret osv.
Den där fabriken låter spännande, får åka en lite omväg nästa gång jag åker uppåt.
Förorten i Sthlm, var ligger den då??
Madge - Det finns en skola vid smådjurkliniken typ... Vad tusan heter stället.... Ut mot Bankeryd rondellen vid Jet svänger man in till höger. Jag vet inte om det är den du menar.
Häftigt med Kymlinge... Finns massor med nedlagda stationer utomlands, trodde inte det fanns oanvända stationer i Sverige.
Jaaa... Polkagrishuset!! Fast jag tror någon brukar va där ibland. Några ggr när jag åkt förbi har det lyst där inne. Kanske är bara för att någon inte ska bryta sig in. Dit ska jag och fota imorgon!!!
Ja, just det. Strandängen. Jag undrade vad det hade varit eftersom de har siffror som sjukhuset. Men nu är det skola iaf och en är igenbommad.