• symaskinen

    Klackskor på en 11åring??

    Hej, jag har en 11 årig dotter som för några dagar sedan när vi skulle köpa skor valde ut ett par klackskor.
    Jag sa då till henne att jag inte tycker att man ska ha klackskor när man är så ung och att jag inte tänker köpa det till henne.
    Nu har hon då börjat klaga på att alla andra i hennes klass får det osv..

    Tycker ni att man ska köpa klackskor till sin 11åring?

  • Svar på tråden Klackskor på en 11åring??
  • Höghus

    Är det 11-åringen själv som är TS? En vuxen skulle knappast skriva "klackskor"...

  • Caaarroo

    Haha jag är vuxen och hade skrivit klackskor för att göra mig förstådd. Inget konstigt med klackskor? Vad säger du?

  • katalysator

    Va? Jag skriver klackskor och jag är vuxen? Obestämd

    Men nä, jag tycker inte att det är bra skor för en 11-åring. Ser säkert jättefina ut, men det är inte direkt nåt man spelar bandy eller klättrar i lekparken med. Möjlien om det var tal om ett par kalasskor, men inte som tilltänkta vardagsskor.

  • skogsvitter

    Öh alltså på vår förskola var det småttingar på 3-4-5 år som hade högklackat (klackskor) på sig ständigt och jämt. Nästan alla våra bekantas barn (flickor) i förskoleåldern har åtminstone något par skor med klackar. Våra tjejer har det däremot inte eftersom jag tycker det är helt sinnessjukt att utsätta små barn för sådant.

    En 11-åring däremot, herregud självklart kan en 11-åring ha skor med klack, behöver ju inte direkt vara stilettklackar! Men ett par finskor till bättre valda tillfällen (inte till vardags!) med en normal klack tycker jag absolut att en 11-åring kan ha.

  • Kodia

    Jag tycker att barn ska kunna springa och leka i alla sina skor som de använder, så därför hade jag inte låtit min 10-åring ha högklackat. Om det hade varit till ett speciellt tillfälle (tex brudnäbb) och hon aldrig mer skulle haf skorna efter det tillfället så hade det väl varit ok.

  • ÄlskadeT

    Visst, men inte till vardags. På fester så självklart!

  • Ruggugglan

    Nej, en 11 åring ska inte ha klackskor till vardags. Till fest är det väl okej.

    När min dotter hade skolavslutning i torsdags såg jag många 6 (!) åringar som hade klackskor. Hur tänker man som förälder då? Tjejerna sprang runt och lekte som 6 åringar gör. Kan ju inte ha varit bekvämt öht.

  • Ruggugglan
    Lumikki skrev 2012-06-19 18:22:52 följande:
    Är det 11-åringen själv som är TS? En vuxen skulle knappast skriva "klackskor"...
    Haha, jag är 23år men säger klackskor! Vad skulle man annars säga? Högklackat för mig är ju när klacken börjar närma sig 10 cm
Svar på tråden Klackskor på en 11åring??