Oj, här har det hänt grejer :).
Välkomna de som är nya.
CJ1: Det är för det mesta bra att bo i Grekland. Absolut inte samma arbetsstandard som i Sverige, här är det allt eller inget som gäller. Det går att få jobb, i alla fall på ön där jag bor, om man bara är villig att arbeta hårt.
Jag är gift med en grekisk man, vi gifte oss förra året men har varit tillsammans i tio år. Har en underbar och för tillfället otroligt energisk 10-månaders son och väntar en till son i oktober.
Airhostess som skriver i tråden bor på Kreta.
Beautiful03: Ha ha, här har vi tvärt om med barnen, bara pojkar. Min man har 3 syskon, alla bröder och tillsammans har min man och hans bröder 8, snart 9 barn och ALLA är pojkar. Fast jag är nog glad att jag inte väntar en flicka, hon skulle nog få det jobbigt så länge som alla har väntat på henne. Prinsessklänningar och krimskrams, och så 8 kusiner som springer efter och kollar vem hon ska träffa och vart hon ska :). Skulle jag inte vilja uppleva själv...
Någon som har bra tips om hur man underhåller en 10-månaders utan att bli dödstrött själv i 32 graders värme? Just nu är vi inne med AC:n och han sitter i hoppgungan (världens bästa uppfinning?) och jag ska försöka städa lite. Får dåligt samvete om jag är inne hela dagen med lilleman, så vi tar en 2-timmars varje dag, lite promenad i hamnen där vi bor, träna gå med skor och sen när han sover en halvtimme vid 11-tiden brukar jag läsa lite. Önskar det fanns lekhagar att få tag på här, men jag har satt upp en barngrind tills han rum och förhoppningsvis barnsäkrat hela rummet, så man kan få något gjort.
Vad saknar ni från Sverige? Jag saknar en hel del, mest i matväg så klart... Saltlakrits Inlagd sill Buljong (fisk, svamp och fonder) God choklad Lakritsglass Bröd, typ Hönökaka och polarbröd (ha ha, min man som är bagare...) Korsord Tidningar och böcker (men jag har en del böcker för tillfället) Blocket och andra second hand möjligheter
Detta och mycket mycket mer så klart. Andra grejer vid jultider, som sirap, och så diverse stämningar av olika slag :).
Nu ska jag ta itu med städningen. Ha en fin dag alla.