Apotheosis skrev 2012-08-01 08:23:24 följande:
Samtidigt trivs jag mycket bättre här. Jag älskar vädret. Jag älskar att slippa de sura kassörskorna på ICA, för på Whole foods eller Trader Joes är de alltid glada och trevliga i kassan istället, och de kommer till och med ihåg vad man handlade sist man var där och frågar om man tyckte om det om man köpte någonting man inte brukar köpa. Jag älskar bensinpriserna. Jag älskar hur mycket bättre vägarna är. Jag älskar samåkningsfilen på motorvägen. Jag älskar att man får vara sig själv här.
Hej förresten!
Jag är en blivande utlandsmamma. Får jag vara med ändå? :) Jag bor i Laguna Niguel men beroende på vilket jobb min man väljer kommer vi att flytta till Laguna Beach eller Death Valley. :) Vi väntar vårt första barn i Januari. Jag är jätteorolig att det skall vara en pojke för jag vet inte om jag skall låta omskära honom eller inte. Här är det ganska ovanligt att ha en förhud och många tycker det är konstigt eller rentav äckligt, men i Sverige (om vi någon gång flyttar tillbaka dit istället) anses det ju konstigt att inte ha den. Så jag hoppas på en flicka så jag slipper ta det beslutet. Att skära i ett barn låter jätteotäckt för mig. Hur har ni andra gjort? (Ni som bor i ett land där det är standard att INTE ha en förhud).
Jag håller helt klart med om att det är mycket trevligare att handla här i USA än på ICA i Sverige där de oftast är väldigt sura. Här får man ju t om sina varor packade och slipper betala för kassarna!
Här i Portland, Oregon är det ungefär 50 % av pojkarna som blir omskurna nuförtiden (jag tror t om att det kan vara fler som INTE blir omskurna) så det känns som man kan göra hur man vill. Det kan inte vara jätteovanligt att inte vara omskuren även på andra platser här i USA.