Fler utlandsföräldrar? Snacktråd
Apotheosis skrev 2012-08-01 19:47:55 följande:
Efter 9 år borde man väl kunna ett språk tillräckligt flytande för att lösa korsord?Vad gäller de gratis kassarna här vet jag inte om de är så mycket att hurra för med tanke på kvaliteten. Dubbla kassar är ett måste. :P Jag tar med mig tygkassar (eller plast-tyg eller tyg-plast eller vad man skall kalla det). Är det inte lustigt hur mycket man pratar om reusable bags här (och över hela parkeringsplatsen till Ralphs skyltar om dem) medan andra miljöåtgärder, så som att panta burkar eller att åka buss, är helt hopplöst? haha... Men det är ju viss humor i att västtrafik i Sverige anger att bussen anländer 14.27 medan octa listar att bussen kommer att dyka upp varje 30 ELLER 60 minut mellan 7 och 10, utom ibland, och utan att ange vilken tid de kan tänkas anlända. Har hört att bussar fungerar bättre i Washington och New York men har aldrig varit där. Hur fungerar det i Oregon? Jag gissar att vädret där kräver åtminstone LITE bättre kollektivtrafik? :)
Någonting som förvånade mig mycket när jag kom hit var att det är jättevanligt med vuxna människor på skateboard. Jag har ALDRIG sett en vuxen människa på skateboard i Sverige. :P
Här funkar det bra med bussarna. Jag bor nära en busshållplats och här går bussarna var 15e minut eller oftare. Många cyklar även till jobbet, men här i Portland finns mer miljömedvetenhet än i andra delar av landet. Det pantas mycket burkar och flaskor här och folk är även bra på sopsortering (sämre med det i Sverige där konservburkar mm inte återvinns hos mina släktingar som jag nyss hälsade på). Jag tar alltid med mig kassar när jag handlar, men är det någon som glömmer så slipper de i alla fall att betala för dem.
Jag bor vid en park och här åker många skateboard, mest tonårskillar dock. Min tioåring köpte sin skateboard av en man som bott i LA och åkt på den till jobbet varje dag.