• Anonym (Wave)

Ni med atopiskt eksem vad använder ni för salvor?

Jag har haft atopiskt eksem sen jag var liten men blev lite bättre när jag blev vuxen. Dock så kom all eksem tillbak när jag blev gravid och huden är inte helt bra än. Just nu är det händer och torrt ansikte som jag besväras mest av. Jag hittar dock ingen bra salva till ansiktet. Vad brukar ni använda för salva till ansiktet?

• Svar på tråden Ni med atopiskt eksem vad använder ni för salvor?
  • Anonym (A-Creme)

A-Creme!!!!!!!! Det bästa jag någonsin använt! 
    Hade böjvecks eksem sen jag var barn och blev atopiskt när jag blev vuxen

Det är som handkräm du smörjer in dig så fort du känner att det är torrt och eksemet går bort efter någon vecka... sedan använder du det som handkräm så förebygger du! Finns och köpa på företagshälsan!!

• Anonym (Wave)

Kan man använda a-kräm i ansiktet?

Använder Canoderm på kroppen, vet inte riktigt om jag är hel nöjd med den. Provade en salva från Apoteket som ska vara bra för atopisk hud som är torr och irriterad. Till en början funkade den men sen blev det jätte dåligt igen. Kan bero på att den innehåller mineralolja.

• cid

Sonen har eksem, det vi tycker har fungerat bäst är Essex. Så länge eksemen inte blivit för utbredda och allt för torra.

• Stjärnstoft

Har själv atopiska händer/fötter och barnen eksem på flera ställen på kroppen. Provat många salvor och mkt mildison har det blivit med kortvarig effekt.
    Så fick jag en body shop body butter oliv i present. Smorde vid ngt tillfälle när det var det enda tillgängliga. Och blev SÅ förvånad över hur bra det är.
    Ingen i familjen har behövt ngt kortison på länge nu.

• Anonym (Wave)

Stjärnstoft: Jag har provat body butter men aldrig oliv. Kanske vore värt att prova. Jag blev dock skeptisk till body shops produkter när jag fick världens reaktion av en kräm.

Det svåraste är att hitta något som fungerar bra i ansiktet. Blir lätt torr där men hittar ingen bra salva för det.

• Bittersweet me

Jag använder nån apdyr ansiktskräm från boots no 7. Den funkar förvånansvärt bra till mitt känsliga ansikte. Gillar miniderm till kroppen, men den är för blaskig till ansiktet!

• sollan

Vi smörjer våran grabb med Ceridal på de ställen eksemen är som värst och Miniderm på resten av kroppen.

Tycker att Ceridal är superbra =) 

• Stjärnstoft

Inte roligt med allergisk reaktion.
    Det verkar vara väldigt individuellt vad som funkar och inte.
    Du får prova med försiktighet isf.

• Anonym (Wave)

Kanske borde prova nå mer salvor men är så rädd för reaktioner för blir ännu mer rött i ansiktet. Men samtidigt hatar jag att gå runt och vara torr i ansiktet.

Svar på tråden Ni med atopiskt eksem vad använder ni för salvor?