• Pallas

Fest med raggartema - vad ha på sig?

Ska på fest med raggartema om några veckor och måste skaffa en outfit. Jag är inne på rockabilly-stilen och behöver lite hjälp.

Jag vill ha:

en halterneckklänning med stora prickar en långärmad bolero (kommer vara mycket mygg) snygga skor
    men vad för skor är tidsenliga? Vad ska man ha på benen, funkar nylonstrumpor? Med söm, kanske?

• Svar på tråden Fest med raggartema - vad ha på sig?
  • vivla

Jag tycker lätt strumpbyxor funkar, fast neutrala såna :) skulle nog bära pumps till!

• Pallas

Tack, vivla! Det där med skor klurar jag på nu... Festen kommer vara på en stor gräsmatta till stor del, varför jag känner att högklackat går bort. Finns det skor med kilklack, eller kanske lågskor i tyg som skulle kunna passa? Tar gärna emot bilder för inspiration!

• Pallas

Shit, vad många snygga skor! Tack kristaav! 

Jag tänker mig en sån här, typ:
    Soft sound melody w-sneaker Diesel 

• kristaav

Om det är i sthlms området du letar skor så kan jag kolla med frun vart hon brukar köpa sina

• vivla

Jaha, då var pumps borträknade ja ;) men ett par snygga ballerina hade varit snyggt! Lr om du kan hitta hyfsat billiga frmtiotalsskor det hade vart häftigt!!

Pallas skrev 2012-06-20 15:27:18 följande:
    Tack, vivla! Det där med skor klurar jag på nu... Festen kommer vara på en stor gräsmatta till stor del, varför jag känner att högklackat går bort. Finns det skor med kilklack, eller kanske lågskor i tyg som skulle kunna passa? Tar gärna emot bilder för inspiration!

• Pallas

Nu har jag varit på stan hela dagen och är hemma med en outfit jag är väldigt nöjd med! 

Svart, vid, knälång kjol med vita prickar
    Svart eller röd top (har inte bestämt mig, ska leka lite med färgade accessoarer)
    Ett vitt, brett lackskärp
    Strumpbyxor med söm
    Svartvita pumps med svart rosett (kunde inte hålla mig, de var så fruktansvärt söta!)
    Ett vitt halsband med jättestora vita pärlor och matchande örhängen
    Vitt, blankt diadem
    Enkla metallarmbandsringar i vitt och silver

Köpte också en väldigt skön kofta/tröja, som visserligen inte är riktigt rockabilly, men som jag ändå kan använda om det skulle bli kallt. 

Det blev lite mer svartvitt än jag hade tänkt mig från början, men ni anar inte vad svårt det var att hitta det jag var ute efter! Gaaah! Ska bara leka lite mer hår, smink och kanske någon sjal, samt skaffa ett rött läppstift.

Svar på tråden Fest med raggartema - vad ha på sig?