• Amiracleoflove

Ivf till hösten 2012

Står i kö för ivf till hösten, är det några fler oförklarligt barnlösa som gör det och som skulle vilja följas åt? Hade varit roligt att prata med någon i samma sitiuation och dela med oss av tankar och funderingar, och följas åt på resan till ett plus

• Svar på tråden Ivf till hösten 2012
  • Memsan83

Hej tjejer! Vad kul att det går framåt och att det börjar hända saker för er!
    Sorry för att jag inte har hört av mig tidigare :)

Vi lyckades få tre till frysen och ett till oss! Vi tog kort på skärmen där lilla Pyret var, så fin!

Nu är det dag 9. Och det är så svårt att veta om det lyckats eller ej, symptom just nu är lite ömmande bröst, mannen tycker att de blivit större, men annars inget. Vad jag förstår så om det inte blir ngt så borde det bli mens fr.o.m. Idag. Så vi får väl se....
    Har ju gjort tre tester, det ena redan på dag 4, som visade inget, sen 6 och dag sju båda dagarna tyckte jag att man kunde se ett streck men man måste vinkla Stickan på det första, på det andra kan man se ett svagt svagt streck, men jag vet inte om det är färgen som liksom hamnat fel(om ni förstår).
    Har beställt graviditetstest som man kan testa tidigt, hoppas att jag får dem imorgon så kan jag pröva onsdagsmorgon.
    Var hemma hela förra veckan och hade stenkoll på minsta lilla tecken, skönt att börja jobba, samtidigt som jag känner att jag har svårt att koppla från helt, har alltid magen i huvudet, och kollegorna märker ju det.

Men men vi får se vad som händer..... Håller tummarna för er andra! Kram

• Amiracleoflove

Åh vad spännande! Håller alla tummar och tår!

• Amiracleoflove

Vad roligt Johannas03, hoppas ni får sätta igång fort efter infomötet och inte behöver stå i kö för äggplock som vi . Vilken klinik går ni hos?

• JohannaS03

Ja jag hoppas också det är så trött på att stå i kö!!! Vi går på Carl von Linné i Uppsala!

• Amiracleoflove

Okej. Ja, visst känns det som att det är ett evigt väntande hela tiden.

• Memsan83

Hej tjejor! Nu är det dags att testa, jag har ju tjuvtestat tidigare och det blev plus!!!
    Sen i torsdags natt fick jag ont i äggstockarna o tänkte att nu är det på väg ut, så åkte till gyn fick prata med en inte så trevlig doktor, om jag var lite orolig först så kom jag ut därifrån med dubbeloro!
    Hon sa iallafall att jag var överstimulerad, men verkade inte veta så mycket om ivf, ska egentligen till henne igen på torsdag, eftersom hon inte kunde hitta fostret, så ville hon se om det var x igen.
    Men ingen känsla fast jag grät, vill inte gå till henne igen, vill ha min doktor, men han är fullbokad till oktober!
    Så nu vet jag inte om jag ska vara glad över plus eller inte, för tänk om det satt sig i äggledaren igen?

Ska iallafall ringa till kliniken imorgon o säga att jag inte vill gå till henne mer, hoppas att de kan lösa det!

Så så ser det ut för mig just nu, hur är det med er?

• JohannaS03

Grattis till plusset! Men jag förstår att du har svårt att vara glad om du oroar dig för utomkvedes! Tråkigt att så många läkare verkar otrevliga ochoengagerade har läst många inlägg om sånt den senaste tiden! Men håller tummarna och hoppas att det går bra!

• JohannaS03

Vi var på vårt uppstartsbesök i torsdags. Ska sätta igång med spray 23 september och ÄP blir preliminärt v 42. Så skönt att vara igång och ha en tidsplan!

• Memsan83

Åh vad spännande Johanna! Snart är ni igång! Det kommer att gå bra, det vet jag!

Nu ringde jag iallafall till kliniken o behövde inte ens förklara, sa bara att jag inte kände mig trygg med henne o då lyckades hon klämma in mig mellan några patienter, det blir ett kort besök men jag lovar att jag kommer att känna mig mycket säkrare o tryggare oavsett svar som jag får av honom!
    Blodprovet i torsdags hade iallafall visat svagt positivt, inte så konstigt kanske eftersom jag tror att jag var bim - 6
    Fick ett mycket starkare plus i går morse, så det går ju åt rätt håll! Nu gäller det bara att det lilla pyret ligger rätt oxå!

Kram på er alla

• Amiracleoflove

Vad roligt Johanna! Underbart att ha en tidsplan!

Memsan, Grattis till plusset!!

Svar på tråden Ivf till hösten 2012