• stresss

Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?

För att pappan var extremt svårväckt, och när han väl vaknade var han hård och ojämn i humöret mot barnet. Och jag låg vaken även om han sjöng och var mild och undrade när han skulle tröttna.
    Under dagen var han en annan, men på natten var det meningslöst att försöka få hjälp av honom. Det hade varit bättre om han inte hade varit hemma, för ibland vaknade han och beklagade eller muttrade sig över att barnet inte sov. och det är inte riktigt vad man vill höra.

• stresss
    MalinEddie skrev 2012-06-20 20:57:26 följande:
    Hur gjorde ni när han var föräldraledig om han var det?
    Vad hade jag för val? han var föräldraledig länge med ett av barnen, och ansvarade då för både barnen och hushållet.
    Men nätterna fick jag ta, och det var ett barn som aldrig sov mer än två timmar i sträck... så jag var inte riktigt mig själv på jobbet, men det fanns inga andra alternativ. 

• stresss
    Studentpappa skrev 2012-06-20 20:58:50 följande:
    Gick det inte att sova i separata rum då? Vet han att du inte finns tillgänglig måste han väl vakna lättare? 
    Ja, men eftersom han inte var helt jämn i humöret så litade jag inte på honom nattetid. jag tycker att ett litet barn som vaknar på nätterna måste vara 100% på att bli tröstad och lugnad och inte mötas av ilska.
    Och som mamma blev jag inte lugnare av att han inte kunde styra sitt humör.

Detta höll på att kosta oss  vårt förhållande. 
Svar på tråden Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?