• Iryelle

Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?

Tow2Mater skrev 2012-06-22 02:02:01 följande:
    Ok, nu vet vi varför soshandläggare gör så manga fel - de antas inte behova sova mer än deras partner som är föräldralediga med deras barn. Man kan göra många fel (!) i kontorsjobbet om man är trött.

I mitt jobb skulle jag snart bli sparkad om jag inte kunde visa mina sifferberäkningar korrekta utan om o om igen visade siffror som inte stämde for att jag var trött hela dagarna. Ar jag hemma med barnet spelar det ingen större roll, där behöver man mest bara behärska sitt humör.

Fast det spelar ju lite roll för kan man inte behärska sitt humör för att man är trött är det inte heller bra. Sen går ett riktigt dåligt humör ut över relationen också.

Det är ett val man måste göra tillsammans och helt beroende på hur barnet är och hur hela situationen ser ut. Jag tar alla nätter men min tjej sover väldigt bra och ammas fortfarande till sömns och då hon väl vaknar är det enklast att jag tar henne. För mig är nätterna inga problem så länge jag får avlastning och lite tid för mig själv under dagen, får jag inte det så kan jag må sämre och får jobba på att vara engagerad. Men visst hade en hel natts sömn inte suttit fel, det är väl snart ett år sedan om man räknar graviditeten. Om hon hade vaknat oftare eller längre så hade det nog sett annorlunda ut för då hade jag inte orkat.
Svar på tråden Kvinna: Varför tar du alla nätter med ert/era barn?