• Rasmus101102

Ångrar uppsägning på lägenhet! Går det!

Min fråga är kort och gott , kan jag ångra mig när jag skrivit på och sagt upp lägenheten? Jag sa upp lägenheten sista april.. Ska egentligen vara ute 1 augusti, nu har situationen ändrats och jag vill bo kvar .. Kan man verkligen ångra sig?

• Svar på tråden Ångrar uppsägning på lägenhet! Går det!
  • Slagathor

Ja såvida ingen annan skrivit kontrakt på lägenheten så finns det inget hinder för dig att bo kvar

Förr lagade man det som var trasigt. Nu byter vi utan en tanke på konsekvenserna ut det.
  • sandra870312

min förra hyresvärd sa att det var ok, sålänge de inte skickat ut tider för visning till någon

• Rasmus101102

Åhh hoppas min hyres värd ger mig ett bra besked imorgon på mitt mejl.
    Det är så här att denna lägenhet ska rivas ut när jag skulle flytta ut och göras om helt och först när jag flyttat ut så tror jag dom börjar leta ny hyres gäst.. Är rätt säker på att dom inte har hittat någon ny.. Dom har inte lagt ut lägenheten på hemsidan än..

Ångrade du dig direkt eller hade det gått ett tag?
    Sa upp lägenheten för att jag och min sambo behövde flytta isär och han vägra flytta ut.. (bott tillsammans 1 år utan att varit tillsammans ) nu har han hittat någon stans att bo och flyttar redan i månadsskiftet och jag hoppas av hela mitt hjärta att jag och sonen behöver flytta ut..

Gör dom ny koll på inkomsten då när man ångrat sig?

• tundra

Det är upp till värden. Egentligen är uppsägningen bindande men en del värdar är resonliga om man ringer och pratar med dem.

• Rasmus101102

Jo precis! Har inte haft en tanke på att behålla lägenheten men tanken slog mig ikväll när jag fick beskedet att karln äntligen flyttar..
    Känns så dumt att ha sagt upp lägenheten när det är så svårt att få tag på lägenheter men vid det tillfället kändes det som den ända lösningen för att vårat förhållande skulle vara nogorlunda stabilt( för vår gemensamma son) så var detta enda lösningen då han totalvägrat flytta ut det senaste året..
    När tanken kom så trodde jag absoulut inte att det gick,,
    Så fått lite hopp av att ni svarat..
    Hoppas dom har överseende med mig ...

Svar på tråden Ångrar uppsägning på lägenhet! Går det!