-
Skriv gärna nedan om ni hade en namnceremoni eller välkomstfest istället för dop och om ni hade dopet i kyrka eller på något annat ställe (Vilket?)Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
-
Svar på tråden Är ditt/dina barn döpt?
-
Ingen av föräldrarna är kristen, och barnet är inte döpt.
-
Jag är inte kristen och inte döpt heller för den delen. Barnen är inte döpta och jag har inte haft någon ceremoni/välkomstfest heller.
-
En av föräldrarna är kristen och barnen är döpta.
-
En av föräldrarna är kristen och alla barnen ska bli döpta (minsta 19 dagar inte döpt)
-
Ingen är kristen och barnen är inte döpta.
Dock har vi haft kalas som vi valt att kalla "namnkalas" istället.
-
En förälder kristen och barnet är döpt.
-
En förälder är kristen, men barnen är inte döpta, då vi båda tycker att det är viktigt att barnen själva får välja sin trosinriktning när de blir stora.
-
Jag är kristen och döpt som vuxen. Mina barn är inte döpta som bebisar men när de blivit lite större. Nu är jag gravid och tror inte jag ska döpa bebisen, utan bara barnvälsigna. Dopet kan komma senare, helst när de verkligen kan förstå och välja själva.
-
Är kristen och barnen är döpta.
-
En förälder är kristen (jag), en är "halvkristen", barnet är inte döpt (främst p g a min vilja). Han ska få välja själv när han kan ta ställning, så som jag gjorde.