• Sanna o Ryan

Är ditt/dina barn döpt?

Omröstningen gäller TROENDE kristna, om någon av er är döpt/konfirmerad men inte tror på gud så är ni inte kristen enligt den här omröstningen. För dig som har flera barn gäller alternativet för alla barnen. Om du har döpt ett barn men inte dom andra, så svarar du annat och specificerar nedan. Försök att ta det alternativ som passar bäst, använd bara annat i fall som punkt 2 eller om alternativen verkligen inte stämmer in på just er situation. Använd inte "annat" för att utveckla ett av de möjliga alternativen.
    Skriv gärna nedan om ni hade en namnceremoni eller välkomstfest istället för dop och om ni hade dopet i kyrka eller på något annat ställe (Vilket?)
    Förvänta dig inget svar om du är anonym =)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är ditt/dina barn döpt?
  • MalinEddie

Ingen av föräldrarna är kristen, och barnet är inte döpt.

• fågelungarna

Jag är inte kristen och inte döpt heller för den delen. Barnen är inte döpta och jag har inte haft någon ceremoni/välkomstfest heller.

• Mercurialis

En av föräldrarna är kristen och barnen är döpta.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Melme

En av föräldrarna är kristen och alla barnen ska bli döpta (minsta 19 dagar inte döpt)

• Fru Bult

En förälder kristen och barnet är döpt.

• Archandra

En förälder är kristen, men barnen är inte döpta, då vi båda tycker att det är viktigt att barnen själva får välja sin trosinriktning när de blir stora.

• Wimlan

Jag är kristen och döpt som vuxen. Mina barn är inte döpta som bebisar men när de blivit lite större. Nu är jag gravid och tror inte jag ska döpa bebisen, utan bara barnvälsigna. Dopet kan komma senare, helst när de verkligen kan förstå och välja själva.

Svar på tråden Är ditt/dina barn döpt?