Vilken ras är min katt?
Hej!
Min katt är en vanlig huskatt men eftersom hon är långhårig så antar jag att det är en blandning av något. Någon som är duktig på sånt här som kan mer?
Hej!
Min katt är en vanlig huskatt men eftersom hon är långhårig så antar jag att det är en blandning av något. Någon som är duktig på sånt här som kan mer?
Nä, det behöver det inte vara. Långhåriga huskatter utan inslag av raskatt är vanligt.
Ser dom ut som min då? Ja jag vet inte, tänkte bara det kunde vara kul att höra efter...
Vilken supersöt kisse :)
Solklart är det en vacker Norsk Skogskatt!
Greger b - Vad baserar du det på? Jag ser faktiskt inga likheter alls med en NFO, bortsett från pälslängden.
Norsk skogkatt (utan s) är en raskatt med stamtavla, katter utan stamtavla är huskatter oavsett hur de ser ut. Långhårsanlaget finns även hos huskatter, så det behöver alltså inte alls finnas raskatter i en långhårig huskatts ursprung.
Av någon konstig anledning brukar folk kalla långhåriga huskatter för skogSkatter (med s), men dessa katter har inget med rasen Norsk skogkatt att göra.
Eftersom din katt saknar stamtavla är hon en vacker långhårig huskatt (svartsköldpadda med vitt).
Så otroligt söt