• Anonym (Pappan)

Bi-tjejer hjälp mig??

Har en fråga till er bitjejer som inte kommit ut. Som inte berättat för er manlige partner om er läggning. Hur skulle ni reagera om ni blev påkomna med att ha en sexuelll relation till en tjej?? Att er otrohet med någon av samma kön avslöjades för mannen?? Det finns barn inblandat bör jag väl säga..

• Svar på tråden Bi-tjejer hjälp mig??
  • Anonym

otrohet är väl otrohet oberoende på könet på den man är otrogen med? 

• Anonym (Pappan)

Inte riktigt är min känsla. Hon måste både komma ut med sin sexuella läggning som hon ljugit om. Och otroheten. Så funderar om extra skamkänslor kommer till och gör det svårare..

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-22 11:10:08 följande:
    otrohet är väl otrohet oberoende på könet på den man är otrogen med? 
    Jag håller fullständigt med! Otrohet är otrohet och sexuelläggning har inget med det att göra. Om och partnern använder det som en bortförklaring så gör hon helt fel!
  • CygnusX1
    Anonym (Pappan) skrev 2012-06-22 08:02:23 följande:
    Har en fråga till er bitjejer som inte kommit ut. Som inte berättat för er manlige partner om er läggning. Hur skulle ni reagera om ni blev påkomna med att ha en sexuelll relation till en tjej?? Att er otrohet med någon av samma kön avslöjades för mannen?? Det finns barn inblandat bör jag väl säga..
    Jag är en gift man, som är bisexuell - och min fru vet om det. Om du vill berätta för din man eller inte, är upp till dig. Annars så kan du ju ha sex med kvinnor vid sidan av i hemlighet. Vi har alla våra hemligheter. Inget att skämmas för. Njut av livet och din kåthet.
  • bellzan

Jag blir nästan irriterad av frågan. Varför är det så svårt för vissa att förstå att oavsett könet och läggning så är det otrohet?? Och om hon då skäms över båda grejerna och hur mycket vet jag inte. Nu e jag dock inte smyg bi utan min pojkvän vet. Men det skulle kunna ta slut lika lätt om jag var otrogen med en tjej som med en kille!!

• Anonym (bi)

Nej. Varför är det så svårt för vissa att förstå att det inte funkar likadant för alla!!!

Jag var gift under många år, och kom under den tiden på att jag även kunde bli kär i tjejer. Jag älskade min man, var attraherad av honom, och ville till varje pris ha honom kvar. SAMTIDIGT var jag kär i en kvinna under några år. Jag kände för båda personerna och nu har detta hänt flera gånger och för mig är min homosida och min heterosida två viktiga, men inte tävlande, delar av mig. De är helt olika och behöver olika saker. Jag kan vara kär i och attraherad av en man och en kvinna samtidigt, inte av två av samma kön samtidigt (det har iaf aldrig hänt).

Snälla sluta prata om att otrohet är ditt eller datt eller att könet inte har betydelse, det kan det visst ha!

Nu är mannen och jag skilda men det hade inte med min bisexualitet att göra.  

• Anonym (bi)
    Anonym (Pappan) skrev 2012-06-22 08:02:23 följande:
    I ert fall handlar det väl om att du känner dig sviken och då är det sveket från hennes sida som är föremål för diskussion, inte huruvida det är otrohet eller inte eller vad som är mest fel. Om du levt i föreställningen att ni endast har ett förhållande med varandra måste ni ju ta det därifrån, och du behöver få veta hennes inställning. Vill hon ha både dig och kvinnan, eller bara dig, eller bara kvinnan? och så får du bestämma hur du känner för det när du vet. Kan du inte acceptera att hon har både dig och kvinnan så är det självklart helt rätt för dig (och du har rätt till dina känslor och din uppfattning om hur ert förhållande ska se ut) och då får du säga det till henne. Lycka till.
Svar på tråden Bi-tjejer hjälp mig??