Nöjd eller inte med ikea kök?
Vi håller också precis på att installera vårat nya Ikeakök i vår nya utbyggnad. Vi har valt att ha luckorna Ståt och tycker det blir kanonfint. Över lag tycker jag att installationen har gått väldigt bra men självklart har det blivit ett antal turer till Ikea med olika byten och kompleteringar. Vi verkar ha haft tur, för alla byten har gått galant och vi har aldrig blivit ifrågasatta.
Vi har iof bara Ikea´s diskmaskin, alla andra vitvaror är av annat märke så det kan jag inte svara för. Diskmaskinen var lite knölig i installationen men nu verkar det ha löst sig till det bättre iaf.
CoolJen; måste bara fråga. Jag blev bara så förvånad då jag läser om eran diskmaskin och rören bakom. Skulle köksinredaren verkligen kunna ha koll på vart ni har era rör i lägenheten? När vi planerade vårat kök var det upp till oss att veta vart alla rör och elkontakter sitter i köket och utifrån det bygga köket.
3-fas? kräver inte typ alla spisar det eller har jag helt fel. Det har iaf våran elektriker fixat åt oss och är en väldigt enkel installation. Jag tycker inte riktigt att man kan kräva från Ikea att de vet vilken el som finns i eran lägenhet heller. Det är väll upp till er att kolla vad den spis ni väljer kräver för installationer.
Vill inte verka spydig, men det måste väll vara upp till var och en att ha lite koll själv innan man sätter igång ett så stort arbete som att byta ett helt kök?