Anne69 skrev 2012-06-25 16:20:01 följande:
Ta du med dig pottan...... om ni nu är bestämda att potträna måste ni ha med pottan, för annars kommer det ju inte att funka. Så endera kör ni potträning med hela kittet eller så kör ni blöja. Pottränar ni kan ni ju sätta på ett par tighta badbyxor som håller bajset, det uppskattar andra föräldrar. Om han fortfarande har blöja kör ni badblöja.....det uppskattar de andra också.
Jag har tom haft potta på tivoli (barn nr 2) och i skidbacken (barn nr 1) o det har faktiskt funkat bra. Men man måste bestämma sig som förälder och ha massor med tålamod. Vi har varit väldigt ihärdiga med detta med att bli av med blöjorna men jag hade aldrig gett mig på det på en charterresa.
tror dessvärre inte att en potta får plats i min resväska ens om den är tom!
Vår son har precis börjat prova sitta på pottan, har kissat i den ca 6 ggr på 2 veckor...han går nakenfis hemma och så får vi påminna honom om o prova sitta på pottan. Några ggr har han kännt själv att kisset e påväg och satt sig där. Så det med badandet är mer....ja för andras skull lixom...att barn bajsar i vattnet har sällan hänt, dem har ju nån reflex där som sätter stopp för det.
ojoj..potta i skidbacken...hihi strongt!
Men nä, så långt har vi inte kommit än=)