• Aischa

jag behöver tips på urkultiga svenska saker som ska skickas till USA

Jag ska för skojs skull skicka ett paket med lite blandade saker till en vän i usa (som aldrig varit i sverige förr)
    och har lite idétorka.
    det jag har är bl.a svenskmärkt godis och choklad,nåt sverige armband och en dalahäst.
    vad skulle man mer kunna skicka iväg?
    tacksam för ALLA tips! =)    

• Svar på tråden jag behöver tips på urkultiga svenska saker som ska skickas till USA
  • Lacey

En liten midsommarstång, polkagris från gränna, burk surströmming, glögg, svensk snaps, osthyvel, snus, riktigt salt lakrits, något med anknytning till Astrid Lindgren, Kalles kaviar...

• Lacey

Träskor, tshirt i blått med gula kronor på alternativt såna trosor/kalsonger

• Medea78

Har en brevvän som jag själv skickar saker till till jul och födelsedagar. Något hon gillar är svenska duschcremer och deos, och schampon. Jag har skickat köksdukar och grytvantar, gillade hon också då hon typ var den enda som hade den sorten. 

Kanske en liten bok om Sverige, typ en vykortsbok? Ett änglaspel kanske?, det har de inte i USA.

• Aischa

toppenbra förslag,jag har tänkt på kalles kaviar,frågan är ju bara om det håller sej eftersom det är kylvara?
    rödfärg blir nog lite för tungt att skicka dock. ;) nån flytande tvål har jag inhandlat med. har dom inte osthyvlar där borta? :O det är ju så svårt att veta vad dom har. glögg var en riktigt bra idé,dock vill jag inte skicka med något i glas ifall det går sönder.

• Pirum

Svenskt godis är alltid kul, även om det "bara" är en marabou schweizernöt. De har Hersheys mjölkchoklad där, smakar helt annorlunda. Och saltlaktrits har de inte öht. Bilar är väl en annan klassiker. :) 

• Lacey

Osthyvel finns i stort sett bara i Norden. I andra länder är det kniv som gäller.

Svar på tråden jag behöver tips på urkultiga svenska saker som ska skickas till USA