Idétorka! Snabb/enkel lunch till 2-åring?
Matlagning är inte min starka sida, och när det inte blir några rester över från gårdagen har jag svårt att få fart på fantasin. Någon som har bra förslag på en enkel lunch till en kräsen tjej på 2,5?
Matlagning är inte min starka sida, och när det inte blir några rester över från gårdagen har jag svårt att få fart på fantasin. Någon som har bra förslag på en enkel lunch till en kräsen tjej på 2,5?
Pasta med räksås.
Smörgås med smör och ost, och en rejäl klick turkyoghurt med skivad banan på.
Äggröra!
Omelett?
Hade ett extremt kräset aupair-barn som i princip bara åt kokt ris blandat med brynt köttfärs (saltad och pepprad svagt), purjolökpure och mjukost. Allt detta i en röra. Kanske inte världens nyttigaste men detta är snabbt och var en av hans tre maträtter
Kokt pasta med pesto, älskar min 2åring!
Mackaroner och fiskbullar i hummersås
Plockmat, broccoli, majs, nuggets, tomat mm
Pannkakor, blodpudding och fiskpinnar är vår kräsne sons favoritluncher. Orkar man inte steka pannkakor så är ugnspannkaka superlätt att göra.
Här var det ett tag enbart stuvade makaroner och bräckt falukorv som gällde. Möjligen köpekötbullar, men bara ibland. Och pulvermos gick alltid ner... :/
Dottern gick alltid att få att äta pannkor/plättar/våfflor, men för sonen tog det ett tag innan detta gick hem.
Klyftpotatis eller pommes med ketchup.
Barnfavoriter, men kanske inte alltid näringsmedvetna mammors favoriter...