• Rådjur

Orkar ni träna när ni har mens/mensvärk ?

Det sägs ju att träning ska lindra menssmärtor och PMS - men hur många är det egentligen som kommer igång med träningen när det gör riktigt ont ? Obestämd
    Hur brukar ni göra ?

Själv har jag sjukt svårt att ens tänka på att utföra fysisk aktivitet när jag har mensvärk ... är helt seg i kroppen och trött i musklerna pga. det också. Brukar annars träna varannan dag, men det saboteras ALLTID vid mens eftersom jag inte orkar Gråter    

• Svar på tråden Orkar ni träna när ni har mens/mensvärk ?
  • TrailerTrash

Jag tränar även om jag har mens..Brukar träna mer dagarna innan och känner då inte av menssmärtorna på samma sätt

I love the smell of shit in the morning
  • Reija

Tränar ej eftersom jag är upptagen med att ligga och gny av smärta, alternativt ligga över toan och spy av smärta.

• Lillsnufflan

Nja, jag vet inte om det är det att jag inte orkar, men jag har fruktansvärda menssmärtor, kommer inte ens ur sängen och ligger och kräks. I slutet av mensen kan jag komma igång lite, men någon stenhård träning är det inte tal om, då får jag alldeles för ont i magen.

• LaFontaine

Jag kan träna när jag har mens, men inte när jag har mensvärk. Däremot märker jag en klar försämring i kapacitet strax innan mens. Jag har betydligt mindre ork än vanligt. Att springa samma runda som vanligt kan till exempel vara nästan en omöjlighet när jag ska få mens fastän det gick utmärkt dagen innan. Märkligt hur kroppen fungerar!

• erica91

Jag vill göra det för att det lindrar. Men det slutar nästan alltid med att jag ligger hemma i fosterställning, kallavettas, lipar och ibland spyr. Yey!

• Rådjur
    LaFontaine skrev 2012-06-24 19:29:44 följande:
    Jag kan träna när jag har mens, men inte när jag har mensvärk. Däremot märker jag en klar försämring i kapacitet strax innan mens. Jag har betydligt mindre ork än vanligt. Att springa samma runda som vanligt kan till exempel vara nästan en omöjlighet när jag ska få mens fastän det gick utmärkt dagen innan. Märkligt hur kroppen fungerar!

Detta är exakt vad jag känner!!!  Jag får typ muskelvärk/ledvärk och blir otroligt seg i musklerna innan mens ... Det är absolut inte lathet från min sida, jag har klarat att träna x antal gånger fast jag varit dödstrött och bara velat gå och lägga mig, men när det gör ont i kroppen har jag svårt att palla Obestämd
  • Ely

nä kan inte ens resa mig ur sängen själv, måste få hjälp till toaletten, matbordet osv

• Rådjur

Usch - jag tycker så synd om er som har så ont att ni t.o.m KRÄKS Rynkar på näsan måste vara hemskt att må så illa! Hoppas ni har något som lindrar att ta till när ni mår som värst ...
    Själv har jag det som tur inte så illa att jag spyr, utan bara ordentligt ont i kroppen, nedre delen av magen och korsryggen.
    En promenad är väl vad jag pallar i nuläget, absolut inte träningscykel/intervallträning som annars.  

• Ely
    Rådjur skrev 2012-06-24 23:27:31 följande:
    Usch - jag tycker så synd om er som har så ont att ni t.o.m KRÄKS Rynkar på näsan måste vara hemskt att må så illa! Hoppas ni har något som lindrar att ta till när ni mår som värst ...
    Själv har jag det som tur inte så illa att jag spyr, utan bara ordentligt ont i kroppen, nedre delen av magen och korsryggen.
    En promenad är väl vad jag pallar i nuläget, absolut inte träningscykel/intervallträning som annars.  
    nää.. tänker varje månad att jag ska ringa till um, men sen när det är över så skiter jag i det.. samma visa varje månad, så får nog skylla mig själv litegrann :p
  • Rådjur
    Ely skrev 2012-06-24 23:28:31 följande:
    nää.. tänker varje månad att jag ska ringa till um, men sen när det är över så skiter jag i det.. samma visa varje månad, så får nog skylla mig själv litegrann :p
    Tycker du borde söka hjälp trots att det ej känns som du behöver det när smärtan väl är borta! Det är svårt att relatera till allt det dåliga när man mår bra, men när det dåliga väl kommer tillbaka önskar man ofta att man gjort något åt det Obestämd Själv testar jag naturläkemedel just nu - hjälper inte det så blir det antidepp... ughh! (Pga. den djupa depressionsjäveln jag får av mensen alltså, smärtan kan jag leva med) 
  • Free Spirit Free Love

Jag får väldigt smärtor i äggstockarna vid ÄL och vid mens, men om jag tränar så känner jag inte av det förens jag kommer hem, och då till tusen! De är som att när jag väl sätter mig ner och slappnar av efter ett svettigt pass så släpper musklerna fram smärtan...

Svar på tråden Orkar ni träna när ni har mens/mensvärk ?