• Körsbärsträd

Alla män har spermier (Läs viktigt)

Hej! Råkade se denna och vet inte hur många som är inne o läser. Min man saknar spermier, har gjort allt som går i Sverige för att kolla detta och det finna inga. Vi har nu fått en liten dotter genom insemination med donerade spermier i Danmark, och jag vet inte hur många gånger min man har sagt "jag är glad att jag inte har några spermier, för hade jag haft det så hade vi inte fått just vårt barn", och det stämmer ju. Visst att man kan åka över hela världen och försöka få fram spermier, men man kan bli lika lycklig ändå! För de som inte ser någon annan möjlighet än biologiska barn så visst, men vårt barn är vårt barn, trots att hälften av de biologiska banden saknas, och jag kan lova er att vi är minst lika lyckliga över vårt barn än om det hade varit helt biologiskt. 

Gällande ersättning från försäkringskassan, så fick vi det vid vårt första barn, men man har bara rätt till ett gemensamt barn så nu när jag är gravid med syskon har vi itne fått någon hjälp ekonomiskt.  

• Körsbärsträd
    schiffer skrev 2013-08-12 17:34:51 följande:
    hej! någon kvar som skriver i denna tråden? jag behöver verkliegn prata med någon . min man har inga spermier som lever . när de gjort tesa osv så hittar de 1-3 st på tre försök och de rör sig ej. skulle gärna vilja prata med fler i samma situation. vi vill inte dontation eller adoptera i dagsläget. är dålig på hur denna sidan funkar.. kan man lägga till vänner. hur har man bäst kontakt medvarandra här? hoppas på vänner...
    Hej, förstår er sorg. Vi har varit i precis samma situation, förutom att de hittade ingenting hos min man...verkar aldrig ha haft någon spermieproduktion. 

Vi har ett barn född 2012 genom insemination med anonyma donerade spermier i Köpenhamn, och jag är gravid nu igen och får förhoppningsvis en liten tjej till i slutet av oktober.

I sorgeprocessen är det många steg att ta sig igenom. Vi har aldrig ångrat en sekund att vi valde att göra insemination med donerade spermier. Vi är i nuläget glada över att min man inte har några spermier för annars hade vi aldrig fått den lilla tjejen som vi har idag!

Skriv gärna till mig, här eller i meddelande, med frågor, funderingar, eller vad som helst. 

Stor kram till dig!  
Svar på tråden Alla män har spermier (Läs viktigt)