• anna nonym

Sittvagn med låg vikt och fullt liggläge?

Usch, att köpa barnvagn är rena djungeln. Har du en sittvagn eller sulky, med fullt liggläge och låg vikt, som du kan rekomendera? Skriv gärna vad som är bra och om det är nåt du saknar.

• Svar på tråden Sittvagn med låg vikt och fullt liggläge?
  • Gumsegumsan

som sulky så baby jogger city mini. en sulky med fullt liggläge och suflett som går att dra ner långt. den fälls ihop med en hand, väger inget och tar minimal plats. tror inte det finns nåt negativt med den faktiskt.. det enda skulle ju i så fall vara att den är ostabil om den står uppfälld och barnet själv försöker klättra upp i den.

• anna nonym
    Gumsegumsan skrev 2012-06-24 20:43:38 följande:
    som sulky så baby jogger city mini. en sulky med fullt liggläge och suflett som går att dra ner långt. den fälls ihop med en hand, väger inget och tar minimal plats. tror inte det finns nåt negativt med den faktiskt.. det enda skulle ju i så fall vara att den är ostabil om den står uppfälld och barnet själv försöker klättra upp i den.

:) En av få som jag faktiskt tittat på. Håller med om att det är en suverän sulky. Det enda negativa för min del är att den är vänd utåt. Tack för tipset i alla fall.
  • eliten

Ja, fast Baby Jogger city mini GT riktigt bra det är min 14:e vagn och jag är väldigt nöjd!

• anna nonym
    eliten skrev 2012-06-24 20:55:04 följande:
    Ja, fast Baby Jogger city mini GT riktigt bra det är min 14:e vagn och jag är väldigt nöjd!

GT? Nu måste jag googla och kolla vad skillnaden är. (14 vagnar? Hjälp, det kan man kalla erfarenhet.) tack!
  • anna nonym
    eliten skrev 2012-06-24 20:55:04 följande:

Det var inte nån av de andra 13 vagnarna som var bra, men där barnet sitter vänt mot dig?
  • Gumsegumsan
    anna nonym skrev 2012-06-24 20:54:22 följande:

:) En av få som jag faktiskt tittat på. Håller med om att det är en suverän sulky. Det enda negativa för min del är att den är vänd utåt. Tack för tipset i alla fall.

ja där är ju en nackdel.. jag tänkte dock på lite större barn som kanske ändå inte är nöjda med att sitta mot den som kör

den jag hade och ska ha till min bebis är emmaljunga nitro. den har vändbar sittdel så du kan välja åt vilket håll barnet ska sitta. också fullt liggläge och en kanonbra vagn! den här är ju dock lite större än babyjoggern. den väger mer och tar större plats (men vilken vagn gör inte det egentligen?) men det är ändå en av marknadens mindre vagnar.
    så där har du ännu ett tips. dock en riktig vagn då istället för sulky. jag tror nog de flesta sulkys är framåtvända..? 
  • anna nonym
    Gumsegumsan skrev 2012-06-24 21:14:48 följande:
    ja där är ju en nackdel.. jag tänkte dock på lite större barn som kanske ändå inte är nöjda med att sitta mot den som kör den jag hade och ska ha till min bebis är emmaljunga nitro. den har vändbar sittdel så du kan välja åt vilket håll barnet ska sitta. också fullt liggläge och en kanonbra vagn! den här är ju dock lite större än babyjoggern. den väger mer och tar större plats (men vilken vagn gör inte det egentligen?) men det är ändå en av marknadens mindre vagnar. så där har du ännu ett tips. dock en riktig vagn då istället för sulky. jag tror nog de flesta sulkys är framåtvända..? 

Åhh, tack, den ska jag kolla upp. Ja, de flesta sulkys är framåtvända. Tror Graco har en vändbar, men har inte sett den i butik. Vi har Brio Happy nu. ALLT blir smidigare än den! Fast den är skön att köra.
  • anna nonym
    Gumsegumsan skrev 2012-06-24 21:14:48 följande:
    ja där är ju en nackdel.. jag tänkte dock på lite större barn som kanske ändå inte är nöjda med att sitta mot den som kör den jag hade och ska ha till min bebis är emmaljunga nitro. den har vändbar sittdel så du kan välja åt vilket håll barnet ska sitta. också fullt liggläge och en kanonbra vagn! den här är ju dock lite större än babyjoggern. den väger mer och tar större plats (men vilken vagn gör inte det egentligen?) men det är ändå en av marknadens mindre vagnar. så där har du ännu ett tips. dock en riktig vagn då istället för sulky. jag tror nog de flesta sulkys är framåtvända..? 

Nu har jag läst på om Nitro. Den låter jättebra. Finns dessutom Ozone med samma chassi, men 2 kg lättare sittdel. Den ska jag absolut åka och kolla på. Tack igen! :)
  • Gumsegumsan
    anna nonym skrev 2012-06-24 21:45:12 följande:

Nu har jag läst på om Nitro. Den låter jättebra. Finns dessutom Ozone med samma chassi, men 2 kg lättare sittdel. Den ska jag absolut åka och kolla på. Tack igen! :)

så lite så, hoppas du hittar nåt du vill  ha!
    har för mig att ozone inte har samma typ av sits, utan att hela sitsen så att säga är "sittformad". dvs när liggläget uppstår så får man vinkla hela sittdelen och behålla samma ställning om du förstår hur jag menar..
    men det kan vara nåt jag fått om bakfoten också. lycka till!    
  • Dixie

vi har en quinny zapp xtra - den är vändbar, har liggläge och väger inte så mycket - enda nackdelen är att den inte är så smidig att fälla ihop, man måste först ta av sitt delen och sedan fälla ihop vagnen. 

• anna nonym
    Gumsegumsan skrev 2012-06-24 21:51:39 följande:
    så lite så, hoppas du hittar nåt du vill  ha! har för mig att ozone inte har samma typ av sits, utan att hela sitsen så att säga är "sittformad". dvs när liggläget uppstår så får man vinkla hela sittdelen och behålla samma ställning om du förstår hur jag menar.. men det kan vara nåt jag fått om bakfoten också. lycka till!    

Ok. Det står fullt liggläge på Emmaljungas hemsida. Men om det är en sån där hela sittdelen tippas så kan jag kolla på Nitro. Den låter bra den också.
  • anna nonym
    Dixie skrev 2012-06-24 21:55:46 följande:
    vi har en quinny zapp xtra - den är vändbar, har liggläge och väger inte så mycket - enda nackdelen är att den inte är så smidig att fälla ihop, man måste först ta av sitt delen och sedan fälla ihop vagnen. 

Quinny var ett nytt märke för mig. Den ser riktigt bekväm ut för barnet. Och nio(!) kilo.. Tyvärr endast med ryggläge, inte fällbar så där så att ben, rumpa och rygg ligger på samma nivå.
  • eliten

Nej enda sittvagnen som varit vänd mot mej var Brio sing och den är totalt värdelös!
    Hade den ett tag efter att ha köpt en Emaljunga Scooter men gillade den inte alls, klumpig och dottern ville inte åka framåt än då..
    GT har till skillnad från tidigare modellen bättre fjädring och justerbart handtag.

• SophiaI

Bugaboo Bee+ är vändbar, fullt liggläge, enkel att fälla ihop, liten och lätt! Dock ganska dyr, men går säkert hitta billigare begagnat.

• vi och pyret

Har en nitro som är toppen. Men om du vill ha en mindre vagn tror jag att babyjogger versa kan vara en fullträff. Den ska komma under sommaren. Den har full liggläge + vändbar sits. Blir liten ihopfälld.

Svar på tråden Sittvagn med låg vikt och fullt liggläge?