• Anonym (normal?)

300 000 i årslön, ska jag skämmas? :-o

Såg en gammal tråd och skapar en ny.

Jag jobbar inom säkerhetsbranchen, endast internt utbildad efter gymnasiet, har ca 10 år i yrket och är 30+
    Jag har ca 300 000 i årslön och undrar hur andra ser på den lönen, är den normal eller är jag så underbetald som jag känner mig?

Vad har ni för årsinkomst?
    Yrke?
    Hur lång utbildning?
    Hur lång tid i tjänst?

Hade varit trevligt att slippa överdrifter eller rena lögner

• Svar på tråden 300 000 i årslön, ska jag skämmas? :-o
  • Anonym

Jag har samma, är lärare i din ålder. Skäms gör jag inte, men det borde de som sätter lönerna göra. Fy fan. Dock tjänar min man bra, så jag har råd att fortsätta jobba med det jag brinner för.

• Filipis

Utan utbildning är det väl ok. Man får ju inte så mycket mer då. (alltså,de tkan man ju få..starta eget,jobba sig upp etc etc.) Men jag menar,folk utan utbildning kan ju jobba på Ica i 25år och inte få mer.

• Anonym (Em)

Hehe..ja just när det gäller ekonomifrågor här på fl är det nog många tänjer på sanningen..
    Men det är ju alltid lite intressant att de vad folk tjänar och jämföra. Det är svårt med löner. Jag kan tycka att de personliga prestationerna är en mycket viktig del av lönebilden. Två personer på samma tjänst gör ju inte samma jobb. Vi har olika drivkraft och engagemang. För vissa är jobbet "bara ett jobb" medan det för andra är en mycket stor del av livet.
    Om du är en engagerad och driven medarbetare som tar ett stort ansvar så tycker jag att du är underbetald.

Min årsinkomst är på min fasta lön 312.000:- Dock jobbar jag en del övertid som oftast är beordrad vilket kommer höja den en aning. Det här är min ingångslön och mitt första jobb med fast anställning som jag började på för några månader sedan.  
    Jag är kommunikationsstrateg och har 3 år på universitet bakom mig. Har jobbat som informatör i ca 5 år. Dock 2 år som utbildad.  

• David76

Jobbar som borrare, 10år i branschen och tjänar ca 600000 kr/år.

• Themis

Men varför skulle du skämmas?

Om du är underbetald och gör ett kanonjobb är det väl möjligen din arbetsgivare som skulle skämmas?

Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • Archandra

Jobbar som gymnasielärare med åtta års erfarenhet, drygt 340 000 kr i årslön.

• Anonym (arkiv)

Jag tycker att du skall vara nöjd med din lön.

Jag har gymnasiet som "högsta" utbildning med diverse småkurser som min arbetsgivare gett mig.

Jag är 40+ och arbetar sedan 22 år inom kommunen och har ca 233000 kr i årslön, så din lön är inte speciellt fy skam

Sträck på dig och var stolt över dig själv!    

• Anonym

Skämmas, för vad???
    Jag jobbar på brottsofferjour och hade årslön på 135000 förra året..... gift mig rikt däremot så jag kan fortsätta med det jag älskarl

• Anonym

Jobbar som journalist och tjänar drygt 330000 om året. Känns lågt men många på min arbetsplats tjänar sämre. Är 28 år.

• Anonym

är egen företagare som frisör. tjänar 208500- så alla ni som tror att frisörer tjänar såååå bra. där ser ni att det inte är så. drar in bra med pengar, men det kostar så j-a mkt med alla andra utgifter så som hyra, el, telefon, kaffemaskin, kortmaskin, färger o tusen andra grejer, att det blir i stort sett ingenting kvar. det suger som fan, o jag vill verkligen göra något annat, men vet bara inte vad än.....

Svar på tråden 300 000 i årslön, ska jag skämmas? :-o