Inlägg från: Kroa |Visa alla inlägg
  • Kroa

Till er ( oss ) Rökare!

Jag håller med TS.
    Jag är en ex rökare, och brukade alltid försöka ta hänsyn till andra runt omkring.
    Jag brukade ha svårt att ens tända en cigg i närheten utav folk, ex om jag går på en trottoar och personer går bakom. - alla vet nog att röklukten sprider sig.
    Då försökte jag alltid tända den där ciggen en bit bort eller så, och jag förstår alla som hatar rökare.
    Men jag känner ändå att vissa går för långt! Minns en gång då jag gått undan från en busshållsplats, tänder en cigg och röker - och det kommer fram en tjej till mig och säger "kan du röka någonannanstans? Jag vill oxå stå här"...
    Eller när folk sa "usch, du stinker! Fyfan vad vidrigt av er att hålla på"
    - ja, dumt att röka men jag kan inte visa er så mycket respekt att jag byter om och duschar för att ni inte ska klaga på min lukt!
    Och samtidigt tycker jag inte om hur vissa rökare beter sig heller.
    Jag är som sagt ex rökare och slutade när jag blev gravid - och folk har tänt cigg i bilen jag suttit i, i rummet jag varit i, under min fläkt osvosv. Varför? För så var det okej förr... Jag har både slutat, och väntar ett barn. 2 jäkligt bra anledningar att ta bort den där röken från mitt ansikte.. Rök på, men gör det utomhus.

Jag säger såhär:
    Till er rökare - visa respekt!
    Till er icke rökare - tänk på att inte gnälla för minsta lilla ..!

Svar på tråden Till er ( oss ) Rökare!