Han trodde vi gjort slut, inte jag. Har han varit otrogen?
Jag och min kille är båda drygt 30 år och har varit tillsammans ca tre år. Jag har till och från under hela förhållandet varit osäker på mina känslor för honom vilket jag även har sagt/visat för honom. Jag har helt enkelt varit en väldigt dålig flickvän och han har mått dåligt för att jag återkommande gjort slut osv. Förra veckan bråkade vi på fyllan. Jag har själv inget minne av detta men enligt min kille gjorde jag slut med honom. Efter denna kväll hördes vi inte av på några dagar vilket inte är ovanligt när det gäller oss nuförtiden. Jag förväntade mig att han skulle höra av sig gällande en jobbintervju jag skulle på och blev besviken när han inte gjorde det men tänkte att han nog hade glömt, han hade även pratat om att han skulle reda bort över helgen och jag bestämde mig för att inte ”jaga” honom angående detta utan låta honom få ha roligt på sin resa utan en tjatande flickvän i luren.
På söndagen hör jag av mig till honom om när han kommer hem då jag saknade honom. Han smsar då att han har varit hemma hela helgen men att jag ju ”inte ville höra av honom mer” så att han därför hållit sig undan. Han kommer sen hem till mig och säger att han de senaste dagarna pratat med folk och bestämt sig för att vi måste ha ett uppehåll från varandra där vi inte ses då han inte orkar med mitt velande längre. Jag blir chockad då han aldrig gjort någon sådan markering förut. Vi blir båda ledsna och jag går med på att han får stanna hos mig över natten. Jag börjar fatta allvaret i hur jag har betett mig och känner att jag ju faktiskt bara vill ha honom, och visar honom det. Det slutar med att vi ligger med varandra den natten.
På morgonen, 10 min innan han ska till jobbet, berättar han att han har legat med en annan som han även sovit hos natten till söndagen(samma dag som han sen kom hem till mig). De har haft sex med varandra två gånger den natten, oskyddat dessutom. Han var full när han låg med henne men de hade haft kontakt per sms flera dagar innan och han hade då fattat att hon var ute efter mer, med vetskap om detta gick han hem till henne för att dricka på lördagskvällen.
Sen går han till jobbet och hela min värld rasar. Jag har aldrig varit så chockad, ledsen, illamående etc. Hade jag inte varit så dålig mot honom innan hade det här förmodligen inte hänt. Han uppger att han trodde att det var slut och anser inte att han var otrogen. För mig blir det ju dock den känslan eftersom jag inte minns vårt gräl.
Förlåt om jag är osammanhängande men hela mitt inre är i kaos sen en vecka tillbaka. Min kille har tidigare alltid varit väldigt snäll mot mig. Jag har alltid sagt att han ALDRIG skulle såra mig medvetet. Vi har diskuterat barn men just nu känns det så fruktansvärt långt borta. Vi har pratat och pratat om detta. Vi är båda djupt ångerfulla över att det blivit så här. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Känns som min kropp är på väg att explodera, som att nån konstant vrider runt en kniv i mitt inre.
Hur ska jag tänka? Vad ska jag göra?