Engelflickan skrev 2012-06-30 21:45:32 följande:
Om du inte har mens brukar det stå på förpackningarna till graviditetstesten att man ska vänta 17 dagar efter det oskyddade samlaget innan man testar dig för att det ska vara ett säkert resultat.
Om du tagit ett dagen efter piller och bara missat en dag med minipiller är nog risken/chansen att du är gravid rätt liten, försök leva livet som vanligt och inte oroa dig så mycket. Med oron kommer mycket inbillning, t.ex. blir de flesta gravida inte illamående förrän senare i graviditeten och inte så tidigt som du i sådana fall skulle vara nu.
Om du nu skulle vara gravid så får du reda på det om ca 1.5 vecka vilket skulle innebära att du vid ett snabbt beslut får göra en medicinsk abort där du tar piller som får kroppen att stöta ut embryot som vid ett missfall. Vid en sådan abort är det inte ens säkert att du behöver göra en skrapning och smärtan kan liknas vid vanlig mensvärk men med en kraftigare blödning.
Försöker att inte tänka på de, men svårt att låta bli, ibland känns de som jag inte tänker på de men så mår jag illa ändå.. antar att de är undermedvetet.
Och ja om jag skulle vara gravid så blir det abort, eftersom jag vill kunna ge mitt barn allt den förtjänar och jag är bara 20 utan jobb eller egen lägenhet så barn är inget val just nu.