Inlägg från: ninalinnea81 |Visa alla inlägg
  • ninalinnea81

Fler LCHF med start i dag?

Jag börjat på ny kula i dag efter två månaders slarv. Är sjukt sockerberoende i form av bröd & potatis.

• ninalinnea81

Lunch o middag: kött, fisk, kyckling med grönsaker. Till grillning är Cole slaw jättegott. En enkel & god fiskrätt: lax i en form med grönsaker tex paprika (ej röd), broccoli, lök på med grädde o kryddor o in i ugnen. När jag är ensam hemma steker jag en bit fläskkarre o lägger på lite färskost. Det är så skönt när man är inne i det, behöver inte så mkt mat. Körde 10 veckor feb-april och gick ner lika många kilon, alla gravidkilon! Nu har jag slarvat o känner att jag är på väg upp igen, och jag har många kilon kvar till idealvikten. Väger 85 kg nu, ska väga strax under 70 kg.

• ninalinnea81

Dirty ?? Sorry skrev jag... Aapple, är .det första gången du äter lchf? Ge det en tre fyra dagar! Om du är sötsugen, vispa lite grädde o smält i mörk choklad, eller blanda med några hallon eller annat gött.

• ninalinnea81
    Ninostös skrev 2012-06-25 12:37:55 följande:
    Jag kör oxå igång idag. Är inte riktigt säker på om ja fattat detta rätt. Jag vill gå ner 5 kilo och har ett sockerbegär just nu som heter duga. Hoppas på att bli av med det oxå =) Började dagen med 1½ dl  turkisk yoghurt, 2 kokta ägg och en kopp te med lite grädde. Blev lagom mätt på det och står mig än. frågan är om jag fått i mig för mycket.. Tycker det är svårt att veta om man gör rätt.

Den frukosten verkar väl bra!! Har man bantat genom att räkna kalorier innan ex vv känns det ofta galet att få äta sig mätt, men det är det som årär så bra med lchf. Man kan äta allt som innehåller max 5g kolhydrater / 100g. Är du rädd för att äta för mycket räkna! Ca 20g kolhydrater / dag.
  • ninalinnea81

Usch vilken äcklig middag jag just ätit, marinerat kött "bbq/ramslök". Brukar undvika färdigmarinerat pga socker & övrig skit kyl & frys denna veckan mellan två semestrar. Smakade riktigt illa, vet inte om det var marinaden eller att jag frös in flinta stenen sista dagen innan den gick ut. Till detta en cole slaw gjord på en bit kålhuvud som legat i många veckor, med turkisk yoghurt istället för creme fraiche som receptet säger. Hoppas ni lyckas bättre med era middagar!

• ninalinnea81
    EmmaJonsson skrev 2012-06-27 10:35:22 följande:
    Herregud, jag är verkligen jättesugen på Allt man inte bör äta!!
    Så jäkla avis på er som inte ens känner ett litet sug. Min sambo t.ex är mycket större än mig, har tidigare druckit Alldeles för mycket dricka, men känner inte ens ett sug, men jag som inte alls missbrukat drickat på samma sätt som honom känner ett sug efter ALLT!!!!!!!

Var nog jävligt klantigt av mig att ens börja med denna kost, men jag vill bli av med mitt sötsug!! 
    Min mage mår inte bra sen jag började med denna kost, men tänkte att det kanske bara är tillfälligt..
    Tills jag kommer på att jag för knappt en vecka sen sa till min sambo: Men herregud vad jag har blivit mer känslig mot laktos nu under graviditeten.
    Har alltid varit smått känslig, kan inte dricka ett glas mjölk eller äta en tallrik fil rakt upp&ner utan att kuta på toa.. Så hur tänkte jag !? haha
    Men jag vill verkligen fortsätta, måste se efter de laktosfris alternativen, för mitt sug SKA bort!! Dock lär det väl kosta skjortan att leva på LCHF-diet med laktosfritt.. 
    Min sambo har kombinerat LCHF med laktosfritt, visst är det dyrare men när du väl kommit in i LCHF tänket och din kropp vant dig behöver du inte så mycket mat, så har det varit för oss. I början köpte vi ostar, skinkor, korvar mm för att gotta oss men sen va vi inte så sugna på att gotta oss längre. Fredagsmys är en jäkla ovana

Min omstart har gått åt skogen Lathet och dålig karaktär är orsaken. Bebis som skrikit 24/7 pga förkylning har inte peppat mig direkt, inte hens fel men att skylla på nåt är visst min grej. Men på onsdag kommer vi hem från semester igen o då kör jag igen. 

• ninalinnea81
    MikaelsFru skrev 2012-06-29 05:59:25 följande:
    har ni gett upp? Femte dagen nu...

Ja, o skäms för det,

ska bort på 5 dagar semester nu så jag har inte gett upp pga att jag mår dåligt eller har sug etc, har ju kört förut så jsg vet att jag klarar det. Är så jävla lat bara. Bläää.

Bra jobbat av dig!  
  • ninalinnea81

6e dagen i dag! Inga problem,, längre. Fröd & hade huvudvärk de första två dagarna.

Vill såååå gärna hålla detta nu.
    Bakar LCHF bröd nu, en färdig mix. Dyr och liten men jag har smakat hos en väninna och den va suveränt god. Det är ju ännu dyrare att äta en ölkorv til kvällsmat, som jag gjort någon gång.  

• ninalinnea81
    NollÅtta skrev 2012-07-24 20:57:57 följande:
    Är det den mixen som heter "Adams"? Den har jag köpt, dyr som f-n men oj så god! Bästa lchf-brödet jag ätit o med bara 0,9 g kollisar/skiva   Hej på er förresten! Började i torsdags. Vägde in på 67,5 *ryser* till mina 163 cm. Har gått ner 1,5 kg hittills men troligen mest vatten.

Lavkarbobröd från funksjonell mat
Svar på tråden Fler LCHF med start i dag?