Fler LCHF med start i dag?
Jag börjat på ny kula i dag efter två månaders slarv. Är sjukt sockerberoende i form av bröd & potatis.
Jag börjat på ny kula i dag efter två månaders slarv. Är sjukt sockerberoende i form av bröd & potatis.
Lunch o middag: kött, fisk, kyckling med grönsaker. Till grillning är Cole slaw jättegott. En enkel & god fiskrätt: lax i en form med grönsaker tex paprika (ej röd), broccoli, lök på med grädde o kryddor o in i ugnen. När jag är ensam hemma steker jag en bit fläskkarre o lägger på lite färskost. Det är så skönt när man är inne i det, behöver inte så mkt mat. Körde 10 veckor feb-april och gick ner lika många kilon, alla gravidkilon! Nu har jag slarvat o känner att jag är på väg upp igen, och jag har många kilon kvar till idealvikten. Väger 85 kg nu, ska väga strax under 70 kg.
Skriver på telefonen, därav så kompakt text, Dirty!
Dirty ?? Sorry skrev jag... Aapple, är .det första gången du äter lchf? Ge det en tre fyra dagar! Om du är sötsugen, vispa lite grädde o smält i mörk choklad, eller blanda med några hallon eller annat gött.
Usch vilken äcklig middag jag just ätit, marinerat kött "bbq/ramslök". Brukar undvika färdigmarinerat pga socker & övrig skit kyl & frys denna veckan mellan två semestrar. Smakade riktigt illa, vet inte om det var marinaden eller att jag frös in flinta stenen sista dagen innan den gick ut. Till detta en cole slaw gjord på en bit kålhuvud som legat i många veckor, med turkisk yoghurt istället för creme fraiche som receptet säger. Hoppas ni lyckas bättre med era middagar!
Nu är jag på g igen!
Kör från o med i morgon och 7 kg ner
6e dagen i dag! Inga problem,, längre. Fröd & hade huvudvärk de första två dagarna.
Vill såååå gärna hålla detta nu.
Bakar LCHF bröd nu, en färdig mix. Dyr och liten men jag har smakat hos en väninna och den va suveränt god. Det är ju ännu dyrare att äta en ölkorv til kvällsmat, som jag gjort någon gång.