• Velouria

Jag hatar vädret

Det regnar hela tiden. Det går inte att ha en, högst två, dagars sol förrän det ska regna flera dagar i sträck. Nästan som en hämnd för att vi har fått lite sol i en dag eller två. Det regnar och är molnigt mer än det är soligt! Hatar svenskt väder!

Så!

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Svar på tråden Jag hatar vädret
  • maximum

Du är inte ensam om att tycka så.
    Är hemma på hp och hade sett framemot att få vara hemma en hel sommar och jag skulle minsann bara njuta nu de sista veckorna....
    Sitter här inne som en rugguggla o glor ut på spöregnet.
    Idag blir det utflykt till en gruva med skattjakt iaf.

• La Lola

Här skiner solen idag. Solig

Så länge det är lagomt varmt är jag nöjd.
    Stekande sol i flera dagar hatar jag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Emmi27

Satt just och tänkte att nu är jag så trött på det här att jag kanske måste starta en tråd haha. Här (Sthlm) regnar det som satan. Fick i alla fall sol rätt dagar, alltid nåt. Dags att införskaffa gummistövlar :/

• I Rose I
    Velouria skrev 2012-06-25 08:55:50 följande:
    Det regnar hela tiden. Det går inte att ha en, högst två, dagars sol förrän det ska regna flera dagar i sträck. Nästan som en hämnd för att vi har fått lite sol i en dag eller två. Det regnar och är molnigt mer än det är soligt! Hatar svenskt väder!

Så!
    När vi flyttade till Sverige så sa folk "Ni kommer vänja er. Första 10åren är jobbigt". För min del har jag aldrig kommit överens med svenskt väder. Svenkt sommarväder är verkligen så ostabilt som det kan vara. Idag hade jag bestämt träff med en gammal kompis. Vi skulle till skansen tillsammans. Sure...
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • FruLiNi

Det öser ner här i Stockholm. Som vanligt.

Är ledig idag så det blir väl en filmdag idag...igen.

• Velouria

Där ser man. Ännu fler som är urless på det här skitvädret. 

Det enda som är fint är den somriga naturen. Men själva vädret Kräks 

Kollade runt lite på nätet för att se hur vädret ser ut i några andra länder, och boy hade jag velat bo någon annanstans i detta nu!

La Lola, det kommer, det kommer {#emotions_dlg.djavulsk} 

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • maximum

Fast som höggravid är jag lite tacksam för detta vädret. För så fort solen skiner så kommer svullnaden som ett brev på posten

• I Rose I
    Velouria skrev 2012-06-25 09:35:05 följande:
    Där ser man. Ännu fler som är urless på det här skitvädret. 
    Det enda som är fint är den somriga naturen. Men själva vädret Kräks 
    Kollade runt lite på nätet för att se hur vädret ser ut i några andra länder, och boy hade jag velat bo någon annanstans i detta nu!
    La Lola, det kommer, det kommer {#emotions_dlg.djavulsk} 
    Ja, svenskt natur är verkligen underbar men vad spelar det för roll när man måste stanna inomhus. Jag har ingen lust att gå ut i det här vädret. 

Sluta kolla väder i andra länder. Man blir tokig. Jag gjorde misstaget och kolla vädret både i hemlandet och där hemma. Började längta hem. Det ska iallafall bli bra väder nu på fredag såg jag på SMHI. Då kanske man kan gå till skansen då.     
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • Frostizz

Jag älskar när det regnar. Hellre regn än sol, även om jag är glad att solen skiner för då blir omgivningen lite gladare.

Jag drar på oss regnkläder o går ut ändå. Mina troll tycker att jag är lite knasig som älskar när det regnar. Jag hoppar i vattenpölar påväg till förskolan. Vi sitter på balkongen o fikar i regnet. Tänder lite ljus o myser.
    Går ut i skogen o myser på.
    Tycker det är skönt när det regnar, inga måsten utan det är tillåtet att slappa en dag inne om det är så. 

• FruLiNi
    Frostizz skrev 2012-06-25 09:50:36 följande:
    Jag älskar när det regnar. Hellre regn än sol, även om jag är glad att solen skiner för då blir omgivningen lite gladare.

Jag drar på oss regnkläder o går ut ändå. Mina troll tycker att jag är lite knasig som älskar när det regnar. Jag hoppar i vattenpölar påväg till förskolan. Vi sitter på balkongen o fikar i regnet. Tänder lite ljus o myser.
    Går ut i skogen o myser på.
    Tycker det är skönt när det regnar, inga måsten utan det är tillåtet att slappa en dag inne om det är så. 

Tycker också att det är mysigt...men inte varje dag i nästan en månad :(
Svar på tråden Jag hatar vädret