• Velouria

Jag hatar vädret

Det regnar hela tiden. Det går inte att ha en, högst två, dagars sol förrän det ska regna flera dagar i sträck. Nästan som en hämnd för att vi har fått lite sol i en dag eller två. Det regnar och är molnigt mer än det är soligt! Hatar svenskt väder!

Så!

Life's a piece of shit, when you look at it...
  • Svar på tråden Jag hatar vädret
  • En struts

Idag har jag suttit inne och sökt jobb. Det känns jättebra. Har kommit på att man kan göra det och kanske skita i resten av den här sommaren.
    Eller hur? Det är väl en roligare sysselsättning än att haka upp sig på vädret? Jag blir lite taggad av att skriva personligt brev faktiskt.
    Släng bort den här sommaren på soptippen nu och se fram emot hösten. Så känner jag det.

• Velouria
    Leo1961 skrev 2012-07-31 12:35:13 följande:
    Det är ju egentligen ganska meningslöst att klaga på vädret! Snacka om att gnälla över något man verkligen inte kan påverka alls!

Detta till trots känns det ändå jävligt bra att höja sin knutna näve mot skyn, hytta med den och förbanna alltings jävlighet som tvingar oss stackars nordbor att ännu en gång se oss blåsta på lite välbehövlig sol och värme. Här går vi i regn, rusk, snålblåst och blöta mer än 80% av året och när så äntligen den tiden kommer när man skall få vara lite ledig, grilla lite ute, dricka lite rosévin, umgås lite lättsamt och billigt ute i naturen, så pissar det ner, blåser snålkallt och är så jävla novembermulet där ute att man famlar efter sobrilen.

Ungarna har gått i bunker framför datorer och TV-spel och själv är man på väg att bli lätt hysterisk! Två veckor kvar på semestern och det känns redan som om det är dags att börja rota fram adventsljusstaken och beställa en bettskena så man klarar ännu ett jävla vinterhalvår!

Jag vill fan emigrera!       
    Amen!
  • Velouria
    En struts skrev 2012-07-31 17:47:16 följande:
    Och STACKARS vi luttrade semesterfirare. Satt just på däck på Birka Paradise. Härligt uppe i utebaren Solig eller not (regnet kom, och alla rusade in under taket, eller visst det Solig (solen tillbaks), eller not (in under taket igen och tränga ihop oss), eller visst det Solig (solen kommer tillbaka. Härligt! ), eller not in igen.

Men sådär kan man ju hålla på. Vi såg nog ganska roliga ut.
    Schizofrenvädret, minst sagt...
  • Velouria

Idag är det mulet, regnigt och kvavt. Jag har aldrig varit i någon regnskog innan, men är det inte som i en regnskog? Iaf gällande kvavheten och den ständiga fuktigheten?

• Pimpinellan

Vi har haft flera dar nu i juli med bortkastad värme,d.v.s mulet och även regn och ganska varmt. Det är nästan värre än mulet och svalt för det går ju inte jobba ute heller,man svettas ju i fukten och värmen även om jag normalt älskar värmen. Två dar nu också med oerhört växlande väder-en kvart med stekande sol,en halvtimme mulet,fem minuter sol,en timme mulet,man vet varken in eller ut och kan inget planera. Sätter man på bikinin kommer molnen garanterat och fixar man till sig och åker iväg steker solen! En sak som är garanterat är att INGET mer regn behövs! Det hade precis torkat upp på skogsvägar/hagarna när det började ösa ner igen sen i söndags....

• Velouria
    Pimpinellan skrev 2012-08-03 14:30:45 följande:
    Vi har haft flera dar nu i juli med bortkastad värme,d.v.s mulet och även regn och ganska varmt. Det är nästan värre än mulet och svalt för det går ju inte jobba ute heller,man svettas ju i fukten och värmen även om jag normalt älskar värmen. Två dar nu också med oerhört växlande väder-en kvart med stekande sol,en halvtimme mulet,fem minuter sol,en timme mulet,man vet varken in eller ut och kan inget planera. Sätter man på bikinin kommer molnen garanterat och fixar man till sig och åker iväg steker solen! En sak som är garanterat är att INGET mer regn behövs! Det hade precis torkat upp på skogsvägar/hagarna när det började ösa ner igen sen i söndags....
    Exakt så har det varit hos oss också. Igår var det ju bara för roligt! Det kom små och rätt så häftiga skurar som varade i några minuter. Sedan sken solen i några minuter. Plötsligt kom det en skur igen. Och vips var det solsken igen. Sol, regnskur, sol, regnskur, sol, regnskur. Det var det jävligaste jag hittills har varit med om vad gäller schizofrenväder Men sedan mot kvällen så stabiliserades vädret som gjorde att det regnade konstant ända till imorse.
  • Regnig måndag
    Pimpinellan skrev 2012-08-03 14:30:45 följande:
    Jo!
    Det behövs mer regn, massor av regn, helst spöregn i timmar.

Det har börjat gå riktigt bra för min katt med regnfobi. Igår ösregnade det och hon stod ut en timme ungefär sen gick hon och gömde sig men efter katt-lyckopiller så gick det bra för resten av kvällen.
    För några dagar sedan då det mullrade långt borta i bakgrunden gömde hon sig direkt.

Fastän det inte är skräck längre så finns det lite kvar att slipa på så att jag garanterat vet att rädslan är hanterbar. Så några dagars konstant ösregn önskar jag mig! Sen kan solen få skina hur mycket som helst, det är väl inte för mycket begärt?
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Velouria
    Regnig måndag skrev 2012-08-09 00:15:26 följande:
    Jo!
    Det behövs mer regn, massor av regn, helst spöregn i timmar.

Det har börjat gå riktigt bra för min katt med regnfobi. Igår ösregnade det och hon stod ut en timme ungefär sen gick hon och gömde sig men efter katt-lyckopiller så gick det bra för resten av kvällen.
    För några dagar sedan då det mullrade långt borta i bakgrunden gömde hon sig direkt.

Fastän det inte är skräck längre så finns det lite kvar att slipa på så att jag garanterat vet att rädslan är hanterbar. Så några dagars konstant ösregn önskar jag mig! Sen kan solen få skina hur mycket som helst, det är väl inte för mycket begärt?
    Hahah, hittills har du ju fått som du velat, så det är inget vi övriga kan göra hur mycket vi än önskar sommarväder
  • Regnig måndag
    Velouria skrev 2012-08-09 00:22:29 följande:
    Hahah, hittills har du ju fått som du velat, så det är inget vi övriga kan göra hur mycket vi än önskar sommarväder
    Men gud vad glad jag är för det!
    Sällan trodde jag, mitt nick till trots, att jag skulle uppskatta en regnig sommar såhär mycket!

Sen om några dagar när det öst ner ordentligt ska jag önska mig sol och värme allt vad jag orkar!
  • Velouria
    Regnig måndag skrev 2012-08-09 00:24:36 följande:
    Men gud vad glad jag är för det!
    Sällan trodde jag, mitt nick till trots, att jag skulle uppskatta en regnig sommar såhär mycket!

Sen om några dagar när det öst ner ordentligt ska jag önska mig sol och värme allt vad jag orkar!
    Det verkar som att det faktiskt har varit riktigt jobbigt med katten om du verkligen känner såhär. Mitt kattskrälle har inte samma fobi tyvärr. Och jag säger "tyvärr" eftersom han BARA vill vara ute så jag aldrig får en chans att mysa lite med honom, och oavsett vad det är för jävla väder Skrikandes Vi har till och med "tvingats" göra iordning en liten myshörna åt honom precis utanför trädgårdsdörren så han kan lägga sig och sova där om han vill för hemma sover han bara en kort stund. Efter den korta stunden jamar han sönder våra öron eftersom han får utelängtan. Så när han är ute och sedan blir trött, går han och sover i myshörnan (som är under tak), även om det öser ner The Regn från Helvetet bara nån halvmeter från honom. Så hade det kunna ske, så hade jag fixat så att din katt överförde lite av sin fobi på min katt så det blev jämnt
  • Regnig måndag
    Velouria skrev 2012-08-09 00:32:52 följande:
    Det verkar som att det faktiskt har varit riktigt jobbigt med katten om du verkligen känner såhär. Mitt kattskrälle har inte samma fobi tyvärr. Och jag säger "tyvärr" eftersom han BARA vill vara ute så jag aldrig får en chans att mysa lite med honom, och oavsett vad det är för jävla väder Skrikandes Vi har till och med "tvingats" göra iordning en liten myshörna åt honom precis utanför trädgårdsdörren så han kan lägga sig och sova där om han vill för hemma sover han bara en kort stund. Efter den korta stunden jamar han sönder våra öron eftersom han får utelängtan. Så när han är ute och sedan blir trött, går han och sover i myshörnan (som är under tak), även om det öser ner The Regn från Helvetet bara nån halvmeter från honom. Så hade det kunna ske, så hade jag fixat så att din katt överförde lite av sin fobi på min katt så det blev jämnt
    Helt seriöst så bestämde jag mig för att avliva henne om det inte hade blivit bättre så det var riktigt, riktigt illa.
    Envishet, positiv förstärkning, och Zylkene is that shit!
    Framförallt det förstnämnda.

Men du, fixa så att åskan slår ner alldeles i närheten när han ligger och sover, det var troligtvis så det började för min katt.  Det är ju perfekt åskväder nu med värme och fukt så det är bara att smälla upp en åskledare modell kraftledningsstolpe.
  • Velouria
    Regnig måndag skrev 2012-08-09 00:41:19 följande:
    Helt seriöst så bestämde jag mig för att avliva henne om det inte hade blivit bättre så det var riktigt, riktigt illa.
    Envishet, positiv förstärkning, och Zylkene is that shit!
    Framförallt det förstnämnda.

Men du, fixa så att åskan slår ner alldeles i närheten när han ligger och sover, det var troligtvis så det började för min katt.  Det är ju perfekt åskväder nu med värme och fukt så det är bara att smälla upp en åskledare modell kraftledningsstolpe.
    Oj, verkligen? (avlivningen) Skulle veterinären gå med på att avliva en katt pga dess fobi?

Hahahaha, ja eller hur! Synd bara att jag själv gömmer mig som en rädd liten mus när det åskar, även om det är så långt borta så det låter som en mindre snarkning Tungan ute Fast jag får väl smita hemifrån om jag sätter upp åskledaren och lämna katten i sticken...
  • Regnig måndag
    Velouria skrev 2012-08-09 00:44:38 följande:
    Oj, verkligen? (avlivningen) Skulle veterinären gå med på att avliva en katt pga dess fobi?

Hahahaha, ja eller hur! Synd bara att jag själv gömmer mig som en rädd liten mus när det åskar, även om det är så långt borta så det låter som en mindre snarkning Tungan ute Fast jag får väl smita hemifrån om jag sätter upp åskledaren och lämna katten i sticken...
    Jo det tror jag nog, hon blev ju inlagd ett tag med dropp och allt för att hon inte behöll någon mat...
    Så hon var ju inte bara rädd, hon blev sjuk av det pyret.

Ja om du inte är hemma så förstärker det ju bara så det låter som en smart lösning! {#emotions_dlg.djavulsk}

• Velouria
    Regnig måndag skrev 2012-08-09 00:47:47 följande:
    Jo det tror jag nog, hon blev ju inlagd ett tag med dropp och allt för att hon inte behöll någon mat...
    Så hon var ju inte bara rädd, hon blev sjuk av det pyret.

Ja om du inte är hemma så förstärker det ju bara så det låter som en smart lösning! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Just ja, stackars katten kunde inte behålla maten. Det hade jag glömt att du skrivit. Vilken tur att hon har dig som matte som gav sig den på att göra henne hel igen. No easy way out här inte. Jamen då hoppar jag tillfälligt över på din sida och önskar regn, regn, regn och en del åska Cool
  • Regnig måndag
    Velouria skrev 2012-08-09 00:52:21 följande:
    Just ja, stackars katten kunde inte behålla maten. Det hade jag glömt att du skrivit. Vilken tur att hon har dig som matte som gav sig den på att göra henne hel igen. No easy way out här inte. Jamen då hoppar jag tillfälligt över på din sida och önskar regn, regn, regn och en del åska Cool
    Oh tack gulle dig!
    Om några dagar när hon skuttar runt i mullret (I wich) så önskar jag sol, sol sol.  Solig
  • Pimpinellan

Din knäppa katt hade varit botad för länge sen om hon bott här.  I juli regnade det 21 dagar!!  Åskat ofta också,fy vad stömmen gått. Och hittills i augusti flera dar med regn,mängder sen i måndags. Inte kunnat klippa gräsmattan på över en vecka,den är hysteriskt lång... Idag satt jag dock ute hela 45 minuter mellan molnen,det var länge sen. I november åker vi till solen,kosta vad det vill!

• Regnig måndag
    Pimpinellan skrev 2012-08-09 14:22:16 följande:
    Din knäppa katt hade varit botad för länge sen om hon bott här.  I juli regnade det 21 dagar!!  Åskat ofta också,fy vad stömmen gått. Och hittills i augusti flera dar med regn,mängder sen i måndags. Inte kunnat klippa gräsmattan på över en vecka,den är hysteriskt lång... Idag satt jag dock ute hela 45 minuter mellan molnen,det var länge sen. I november åker vi till solen,kosta vad det vill!
    Haha
    Du skulle ha erbjudit oss att få bo hos dig! Det hade säkert varit jättemysigt!

Ett tips: hyr en get nästa sommar så behöver du inte bry dig om gräsmattan! *har lösningar på allt*

Vart ska ni resa? Inte Cherrapunji hoppas jag...
  • Pimpinellan
    Regnig måndag skrev 2012-08-09 19:56:13 följande:
    Haha
    Du skulle ha erbjudit oss att få bo hos dig! Det hade säkert varit jättemysigt!

Ett tips: hyr en get nästa sommar så behöver du inte bry dig om gräsmattan! *har lösningar på allt*

Vart ska ni resa? Inte Cherrapunji hoppas jag...

Japp,här finns plats,alla välkomna! Eget hus till gästerna kan vi bistå med. Men går katten ihop med "våra" katter? Och korna! Och fåren? Den verkar ju ha lite fobi menar jag... Tungan ute  Nån get blir det inte,räcker gott med förrymda får mellan varven! Igår gick det klippa men då sa fanskapet till maskin upp sig istället. Suck...

Vi vet inte riktigt,men det blir inte långt bort. Solsäkert,nära,all inclusive och lugnt. Tar tacksamt emot tips!
Svar på tråden Jag hatar vädret