Velouria skrev 2012-08-09 00:32:52 följande:
Det verkar som att det faktiskt har varit riktigt jobbigt med katten om du verkligen känner såhär. Mitt kattskrälle har inte samma fobi tyvärr. Och jag säger "tyvärr" eftersom han BARA vill vara ute så jag aldrig får en chans att mysa lite med honom, och oavsett vad det är för jävla väder

Vi har till och med "tvingats" göra iordning en liten myshörna åt honom precis utanför trädgårdsdörren så han kan lägga sig och sova där om han vill för hemma sover han bara en kort stund. Efter den korta stunden jamar han sönder våra öron eftersom han får utelängtan. Så när han är ute och sedan blir trött, går han och sover i myshörnan (som är under tak), även om det öser ner The Regn från Helvetet bara nån halvmeter från honom. Så hade det kunna ske, så hade jag fixat så att din katt överförde lite av sin fobi på min katt så det blev jämnt

Helt seriöst så bestämde jag mig för att avliva henne om det inte hade blivit bättre så det var riktigt, riktigt illa.
Envishet, positiv förstärkning, och Zylkene is that shit!
Framförallt det förstnämnda.
Men du, fixa så att åskan slår ner alldeles i närheten när han ligger och sover, det var troligtvis så det började för min katt. Det är ju perfekt åskväder nu med värme och fukt så det är bara att smälla upp en åskledare modell kraftledningsstolpe.