Hur blev ert förhållande eft att ni fått barn?
Vi fick vårt första barn för ca 4 månader sedan, vi har varit tillsammans i över tio år så det var inget konstigt steg att ta att skaffa barn enl mig. Men nu är vårt förhållande sämre än någonsin. Min man hjälpte bara till de två första veckorna efter att vi kom hem fr BB sen har han skitit i allt. Självklart tar jag hand om barnet när han jobbar men sen då? När han kommer hem hade jag velat ha lite avlastning....men då är han trött efter jobbet och vill bara äta middag för att sen sitta och spela dataspel. Han har numera satt i system att inte göra någonting i hemmet eftersom jag är hemma och "jobbar" ju inte... Han anser inte att det är ett heltidsjobb att ta hand om en bebis hela dagarna och nätterna.... Jag vet inte vad jag ska göra, har försökt att prata med honom flera gånger, alltså inte skälla på honom utan prata men han tar inte åt sig. Hans argument är att han tjänar pengarna just nu och tycker därmed att jag ska göra allt i hemmet plus ta hand om barnet. Sen att jag försörjt honom i fem år när han studerade verkar vara glömt sedan länge... Sen tycker han att det är konstigt att jag inte orkar ha sex, tro faan att man inte är sugen när man har fullt upp hela dagarna med handling, disk, tvätt och städ samt är uppe och ammar om nätterna. Är så trött på att han är så ego, han ska ha rätt till egen tid, kunna gå ut å träffa kompisar hur han vill men jag får knappt ta en dusch. Igår kräktes lillen och istället för att byta kläder så väntar han in mig så jag får göra det! Å blöjor vad är det för nått? Han byter max en blöja i veckan! Är så trött på allt just nu, visserligen har han växt upp utan pappa själv men det är väl ingen ursäkt till att vara lat? Borde snarare vara tvärtom, han har bott ensam m sin mamma som fått göra allt själv men kan inte fatta att han just nu gör likadant mot mig fast vi är två? Vad ska jag göra? Det går inte att prata med männsikan! Funderar på att lämna allt, blir ju ingen skillnad i arbetsuppgifter att bo själv iaf, snarare mindre eftersom jag slipper plocka undan efter honom.... Blir så ledsen när jag hör hur andra pappor gladeligen hjälper till hemma och mer än gärna vill vara med sina barn och sen har jag det så här själv.... Hur blev ert förhållande efter att första barnet kom? Var ni lyckliga? Hur löste ni ev problem? Är det bara jag som har det såhär?