• linda87

Fimolera / cernitlera???

Vad är skillnaden det står ju olika på paketen...nån som vet? prismässigt/innehåll/användning???

• Svar på tråden Fimolera / cernitlera???
  • cege

Jag tror bara att det är namnet som skiljer. Men jag ska höra i hobbyaffären i morgon,
    ska ändå dit. Så kan jag höra av mig igen.

• linda87

tackar tackar hojta till när du vet *ler*

• cege

Hej enligt butiksägarinnan i hobbyaffären är skillnaden att Cernitleran är giftigare o får ej kastas i hushållsavfall. Fimoleran lite mjukare att jobba med o även då lite mindre giftig.Hon sa att Panduro helt har övergått till Fimoleran. Hoppas du är nöjd med svaret.Ha det bra

• Tikka

Fimolera ÄR lättare att arbeta med... Gillar den, men tycker att det är ett ganska dyrt nöje. Man vill ju gärna ha många olika färger så man kan göra många olika saker. Det blir ju en slant innan det är färdigt!

• linda87

ok att den är mer miljövänlig är ju bra *ler* men den funkar på samma sätt att den bränns i ugn för att härdas?

va kostar en sån då cernitlera kostar väl 20/25:- pak.

• cege

Den används på samma vis o bränns iugnen. Priset ligger på 20-25 kr enligt Panduros katalog.

• linda87

ok samma som cernit. tack då vet jag det!

• elyzia

Fimoleran är mycket mer lättarbetad än vad cernitleran är. Dessutom håller den sig fräsch längre i öppnad förpackning än vad cernitleran gör.

Svar på tråden Fimolera / cernitlera???