Hur gör jag nu?
Hej!
Jag hoppas det finns någon som kan/vill svara på mina frågor?
Är helt ny på det här med stöd/kontakt/familjehem och sociala är väldigt svåra att få tag på.
(sist jag frågade hur det går med min ansökan om hjälp fick jag till svar att 'man har dragit ner på all barnorienterad hjälp pga kostnaderna')
Iaf, mina frågor är ;
*Hur mkt är normal ersättning för en stödfamilj? Varannan/var tredje helg samt ca 2 veckor under sommaren?
*Jag har "hittat" en egen familj som vill ställa upp och hjälpa mig, kan man skriva ett eget kontrakt eller vad det kallas, om dagar/veckor och kostnader? Eftersom soc inte verkar vilja hjälpa så får jag ta det ur egen ficka.
*Kan jag på något vis påskynda sociala med att hjälpa mig, jag har ju en egen familj redan så det är ju egentligen bara papper/ersättning som ska ordnas?
Jag sökte hjälp redan i höstas då jag blev ensamstående, pappan finns inte med i bilden mer än sporadiskt och i princip under mordhot för att jag ska få avlastning kanske en helg i månaden.
Sociala tog emot min ansökan men sen har INGET hänt, trots att jag ringt och frågat flera gånger. Jag har även sagt att jag hittat egen familj men ändå händer inget. Jag förstår inte att det får vara såhär? Är det inte meningen att man ska få hjälp när man ber om det för att man går på knäna?