Skulle ni klippa tovor själva eller låta en veterinär...
Har en långhårig katt som har fått stora tovor ovanför bakbenen vid rumpan. Den största är stor som en tennisboll. Försökte ta tag i det här igår kväll, jag och min sambo. Jag skulle hålla in katten och han skulle försöka klippa.
Men jag kände ganska snart att jag varken kan eller vill ta det ansvaret. Tyckte fruktansvärt synd om katten att bli fasthållen så så fort hon visade motstånd så släppte jag. Visst jag är blödig, men jag tror vem som helst kan hålla med om att det inte är roligt för katten (utom möjligen min sambo då för han blev skitsur på mig för att jag släppte henne)
Jag vill istället ta henne till en veterinär. De vet vad de gör. Jag är så rädd att man skulle råka klippa i skinnet, det är inte lätt att reda ut sååå stora tovor med en panikslagen katt. Veterinären kan ju dessutom ge lugnande till katten om det behövs.
Nu har jag ringt och bokat en tid och nu är sambon butter för att jag, genom att inte vilja göra det här själv, har slösat upp 800 kr som det kommer att kosta.
Han får mig alltid att känna mig så knäpp och som att jag alltid gör fel saker. Men ärligt, skulle inte ni också hellre ta in katten till en veterinär. Skillnad om det är små tovor, då kan man reda ut dem själva, men så där stora.
Jag är också fullt medveten om att jag varit slarvig och oansvarig som inte skött pälsen på vår katt, men det ska det bli ändring på nu. Hon är så rar och mysig den katten.
(Ja, vad vill jag med tråden egentligen..Hm,ville nog mest avreagera mig för jag blir så irriterad på min envisa sambo.)