Emmeline? Typiskt norskt?
Undrar jag lite okunnigt. Jag tycker det låter som ett gammalt norskt flicknamn, vad tycker ni? Jag vill gärna ha andra förslag på norska lite gammaldags flicknamn också!
Undrar jag lite okunnigt. Jag tycker det låter som ett gammalt norskt flicknamn, vad tycker ni? Jag vill gärna ha andra förslag på norska lite gammaldags flicknamn också!
Vet inte om de är gamla eller inte men jag är själv halvnorsk och har släktingar som bla heter: Oddvei, Petrin, Bente (själv tycker jag att Petrin är rätt fint)
Silje, Sunniva, Hilde, Liv....märks det att jag är ett "Sagan om isfolket" fan?!!
Hehe, Ebbiz, jaaa det märks! Särskilt tydligt märks det för en annan isfolket-fan! Men namnen ur böckerna är fina!
jag har en kusin som bor i norge med sin norska fru och de har tre barn: Simon, SelmaLouise samt Silje
Hunney...jo jag kom ju på mig själv där ! Annars hade jag väl setat och rabblat isfolket-namn än
!
Tack för påminnelsen om alla namnen i Sagan om Isfolket!! Silje hade jag glömt bort t.ex.. det e ju riktigt fint!!
Passar ihop med Björn oxå.. har nämligen bestämt killnamn men letar fibrilt efter tjejnamn i något sånär samma stil.
Emmeline hette tjejen i "Den blå lagunen" filmen *kuriosa* ;)
Sagan om Isfolket är man väl inne på för tredje gången, har till och med lyckats få maken att börja läsa dem!
Men jag ville försöka hitta på nåt norskt tjejnamn som inte är direkt taget ur böckerna, får dock gärna vara liknande!
Var väldigt förtjust i namnet Emmeline, men i stort sett ALLA tyckte att jag sade "Emelie" trots att det är annat uttal och allt... Så vi ratade det namnet...
Vill bara "varna".....