• SPECIELL

Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????

Enkelt kort!! 34 år Mamma till 5 barn i åldrarna 4 7 11 12 14 Nyligen skilld och vi ska sälja huset !! Nu bor vi i Uppsala men jag kommer från Ett ställe 50 mil härifrån . Jag vill flytta hem dit jag kommer ifrån Men mitt x vill inte att vi på ngt sätt delar upp Barnen . Jag vill inte vara utan barnen alls självklart , Och tar jag alla 5 med mig så träffar dom inte sin Pappa lika ofta . Hur gör man ??? Hur skulle du / ni göra ?? Har inga släktingar , vänner som jag umgås med Bara arbetskamrater som jag inte kommer ha kvar. (arbetar nu som dagmamma och vi är 6 st) Alltså känns det väldigt ensamt att börja om på nytt Utan det där lilla extra stödet man i bland Kan behöva. Skriv gärna om ni har tips kram så länge

• Svar på tråden Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????
  • SPECIELL

Självklart så skulle jag aldrig tänka tanken på att flytta Utan pappans godkännande . Jag har aldrig varit i denna situation förut . Ska tillägga att jag pratat ned barnen om det Och diskuterat . Barnens reaktion blev att dom ville träffa oss liks ofta . Och det är helt förståligt . Har även sagt att jag bor kvar om inte barnen vill. Varför jag frågar hur du / ni skulle göra är För att jag inte vet hur det blir att vara kvar i Uppsala då jag inte trivs alls . Jag och x har jätte bra kontakt och vill inget annat än att allt ska flyta på . Om tex dom två största blir kvar hos pappan blir det Taskigt mot dom andra syskonen ?? Usch va svårt ... Jag får bolla detta ett tag till .

• SPECIELL

Hej!!

Nu har det gått ett år efter flytten från Uppsala till min nya ort.

Grabbarna som bor med sin pappa har det superbra trivs och vi träffas så ofta det går.

Två av barnen bor m mig och min nya.

Den ena har börjat 6 års och den andra 4 :e klass.

Dom två som bor hos mig åker till sin pappa på varje lov.

Däremellan flyger dom större barnen ner och hälsar på .

Vi har alla en jättebra kontakt och alla är nöjda.

Det funkar om man bara vill ??

Svar på tråden Flytta 50 mil i från pappan till barnen ?????????