Inlägg från: gerd123 |Visa alla inlägg
  • gerd123

Någon som färgat kläder i tvättmaskin?

Sigyn skrev 2012-06-25 20:35:07 följande:
    Jag skulle vilja färga ett par jeans svarta och funderar på att köpa en sån där färg som man har i tvättmaskinen och färgar med. Finns i vanliga mataffärer.

Men då undrar jag, blir det mycket färgrester i tvättmaskinen? Hur får man bort det i så fall? Tvätta en extra gång efter det eller? Jag bor nämligen i lägenhet och har delad tvättstuga, så man har ju andra att tänka på.
    Jag har färgat i brf:s gemensamma tvättstuga och jag tror inte det blir färgrester kvar för tvättprogrammet sköljer ju upprepade gånger MEN jag har för säkerhets skull kört ett program efteråt! Har aldrig hört några klagomål och det vet man ju att det hörs direkt Har färgat vid flera tillfällen.
  • gerd123
    viseversa skrev 2012-06-25 20:56:56 följande:
    man får INTE färga kläder i gemensamma tvättstugor ts. Du blir ersättningsskyldig om någons kläder blir förstörda.
    Oooooops! Trodde att det måste finnas anslag som förbjuder det? då alla BRF inte är likadana och har samma regler. MEN jag har som sagt färgat i mina brf:s tvättstuga och de moderna färgningsmedlen gör ingen skada enligt min erfarenhet.
  • gerd123

Däremot (helt OT) så blev jag varse när jag hade hund att hundhår fastnar lite här och där och de får man se upp med. 

Svar på tråden Någon som färgat kläder i tvättmaskin?