• Anonym (ts)

Byta ut frukost o lunch mot måltidsersättning, äta vanlig middag??

Jag ska börja med detta idag. Är trött på fläsket nu!!
    Ska köra såhär varje dag men vara lite mer liberal på helgerna dock.

Är det någon som lyckats gå ner mycket i vikt på detta sättet?? Jag har 15 kg jag vill bli av med..

• Svar på tråden Byta ut frukost o lunch mot måltidsersättning, äta vanlig middag??
  • Ravenna

Jag ersatte tidig frukost med en shake. Innan jag gjorde det så blev det lätt så att jag åt dubbla frukostar, både hemma och på jobbet. Jag började också träna regelbundet och äta mindre portioner. Gick ner 13 kg totalt, bara 1 har kommit tillbaka. ^^

Jag kände att det funkade bra för mig att ersätta en måltid om dagen med shake. Dock skulle jag rekommendera att du kör "vanlig" mat på lunch men i mindre portioner och ersätter en måltid på eftermiddagen med shake istället. Det är bättre att äta på dagen än på kvällen.

• Anonym (ts)

Tack för ditt svar!!

Jo, jag tror också det kanske är lite bättre men jag vill äta middagen med familjen på kvällen. Nu äter ju vi ändå senast kl 17 så det blir kanske inte så sent ändå.

Hur lång tid tog det för dig att gå ner 13 kg?

• Anonym

håller med ts jag vill också äta med familjen på em & jag är mest hungrig då så för mig fungerar det bättre att byta ut frukost & lunch istället men jag gör det bara ibland ;) har du provat de färdig blandade smooties som finns med sugrör? de går lätt ner & är goda :)

• Anonym (ts)
    Anonym skrev 2012-06-26 07:48:58 följande:
    håller med ts jag vill också äta med familjen på em & jag är mest hungrig då så för mig fungerar det bättre att byta ut frukost & lunch istället men jag gör det bara ibland ;) har du provat de färdig blandade smooties som finns med sugrör? de går lätt ner & är goda :)
    Ja, jag har faktiskt köpt hem några sådana smoothies. Blåbär och choklad! Ska ta en sån till lunch.
    Har Cambridge-påsar kvar hemma också som jag tänkte ta till frukosten.

Har du precis börjat eller har du hållit på ett tag?
  • Anonym
    Anonym (ts) skrev 2012-06-26 07:53:18 följande:
    Ja, jag har faktiskt köpt hem några sådana smoothies. Blåbär och choklad! Ska ta en sån till lunch.
    Har Cambridge-påsar kvar hemma också som jag tänkte ta till frukosten.

Har du precis börjat eller har du hållit på ett tag?
    gör det bara ibland, jag kan rekommendera att skaka den innan du dricker & testa tasty tropical nutrilett & tror den heter wild berries :)
  • Anonym (ts)
    Anonym skrev 2012-06-26 07:56:49 följande:
    gör det bara ibland, jag kan rekommendera att skaka den innan du dricker & testa tasty tropical nutrilett & tror den heter wild berries :)
    Tack, det ska jag göra!
  • Reija

Just nu äter jag

Frukost: shake
    Lunch: shake
    Mellis: 2 av dessa tre: bär, keso, ägg (beroende på hur pass hungrig och sugen jag är)
    Middag: Kalorisnålt och kolhydratreducerat med mycket sallad

Eventuellt slinker det ner en ruta 86-procentig choklad på kvällen.

Jag har gått ner stadigt med denna metod när jag följer den. Förde in en nyttig frukost också men fick gå tillbaka till att dricka shake både lunch och frukost igen för att jag ballade ur lite. Har en del kvar att lära och tänka på innan jag trappar upp igen.

• Lycka 1

Jag byter ut lunch och mellanmål på eftermiddagen till shakes.
    Dricker oftast färdigblandade från Naturdiet men har även påsar från Slanka.

Utöver det äter jag frukost och middag, och ett kvällsmål om jag är hungrig.
    Tanken är att äta 5 gånger om dagen iaf.

• Anonym (svea)
    Lycka 1 skrev 2012-06-26 09:21:01 följande:
    Jag byter ut lunch och mellanmål på eftermiddagen till shakes. Dricker oftast färdigblandade från Naturdiet men har även påsar från Slanka.Utöver det äter jag frukost och middag, och ett kvällsmål om jag är hungrig.Tanken är att äta 5 gånger om dagen iaf.

vad äter du de måltider du inte äter påse eller shake? låter i mina öron som om du kanske äter för mkt. men äter du lite så visst kan det funka kortsiktigt o för att få ner sin kroppsvikt, bra att tänka på sen är att man inte kan gå tillbaka till sitt gamla ätande utan att gå upp igen. själv kör jag lchf o min kropp har aldrig varit så glad ;) magonda jag dragits med sen 13 åårsåldern är borta :) sen att det stabiliserat vikten skadar ju inte ;)
  • Anonym (choklada)

Jag byter ibland ut måltider mot "bars" från nutrilett. Då kan jag äta choklad med gott samvete :) 
    Jag har väl egentligen inte som mål att gå ned massa i vikt utan snarare hålla den så det blir nog bara något mål ibland, inte alla dagar. Tror du kommer rasa i vikt. Jag kan också rekomendera vikt väktarnas färdiga frysmat som lunch. När jag åt dem en vår gick jag ned 5kg trots att jag redan var smal och inte ansträngde mig. goda också.  

Svar på tråden Byta ut frukost o lunch mot måltidsersättning, äta vanlig middag??