• hantalina

Lämpligt bröd till bebis?

Vilket bröd ger ni till era bebisar? Har en åttamånaders som reagerade ganska starkt när han fick smörgås första gången (skrek mycket och kissade sen inte på hela natten). Antingen blev det för mycket fibrer eller för mycket salt. Så nu undrar jag vilket bröd som är lämpligt för bebisar, någon som vet?

• Svar på tråden Lämpligt bröd till bebis?
  • Mama Mia

Är det vid ett enda tillfälle barnet har reagerat så här? Eller har han ätit bröd många gånger och reagerat så här varje gång?

Är det ett enstaka tillfälle så skulle jag gissa på att det bara råkade hända samtidigt som han fick bröd och det egentligen berodde på nåt helt annat.

Har det hänt många gånger i samband med brödätning så gissar jag snarare på allergi mot något i brödet, än att det fått för grovt bröd.
    I dom allra flesta fall så får en bebis i sig så små mängder att det knappast gör till eller från.

Mina ungar har fått äta alla sorters bröd redan från början. Utan att ta bort några kanter. Dom får äta det jag äter helt enkelt.

• La Lola
    gerd123 skrev 2012-06-27 08:38:27 följande:
    Vad man kan ge babyn för bröd!!!?? Istf att starta en hetsig debatt här på FL. OM man som bebismamma verkligen vill veta vad som är bäst för babyn. 
    Förhoppningsvis ger de samma svar som oss här har gjort.....
    Hetsig debatt?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • gerd123
    La Lola skrev 2012-06-27 08:46:36 följande:
    Förhoppningsvis ger de samma svar som oss här har gjort.....
    Hetsig debatt?
    OK! Men jag tänkte på "saltdebatten". Men jag har vuxna barn och ska gå till en annan tråd. Hoppas på barnbarn inom tre år.............senast
  • La Lola
    gerd123 skrev 2012-06-27 09:00:16 följande:
    OK! Men jag tänkte på "saltdebatten". Men jag har vuxna barn och ska gå till en annan tråd. Hoppas på barnbarn inom tre år.............senast
    Jaha.
  • Constancia
    hantalina skrev 2012-06-26 09:01:51 följande:
    Vilket bröd ger ni till era bebisar? Har en åttamånaders som reagerade ganska starkt när han fick smörgås första gången (skrek mycket och kissade sen inte på hela natten). Antingen blev det för mycket fibrer eller för mycket salt. Så nu undrar jag vilket bröd som är lämpligt för bebisar, någon som vet?
    Jag hade rekommenderat att inte ge något bröd till ditt barn. Ge honom naturlig mat istället. Bröd växer ju som kännt inte på brödbusken, utan är tillverkat och framprocessat av oss människor. Det är mitt tips!
  • skogsvitter
    gerd123 skrev 2012-06-27 08:38:27 följande:
    Vad man kan ge babyn för bröd!!!?? Istf att starta en hetsig debatt här på FL. OM man som bebismamma verkligen vill veta vad som är bäst för babyn. 
    Menar du allvar?! Tycker du att man ska ringa BVC för att fråga vilket bröd man kan ge en bebis?!? Herregud...
  • skogsvitter
    Constancia skrev 2012-06-27 23:43:50 följande:
    Jag hade rekommenderat att inte ge något bröd till ditt barn. Ge honom naturlig mat istället. Bröd växer ju som kännt inte på brödbusken, utan är tillverkat och framprocessat av oss människor. Det är mitt tips!
    Du ger alltså bara dina barn raw-food? Ok, det får du gärna göra men vi vanliga människor äter för det mesta processad och tillagad mat. Bara så du vet
  • La Lola
    skogsvitter skrev 2012-06-28 00:20:13 följande:
    Du ger alltså bara dina barn raw-food? Ok, det får du gärna göra men vi vanliga människor äter för det mesta processad och tillagad mat. Bara så du vet
    Hon har inga barn ens.
  • Constancia
    skogsvitter skrev 2012-06-28 00:20:13 följande:
    Hej du vanliga människa! :) Nej jag ger inte mina barn endast raw food. Som någon skrev, jag har inte ens egna barn. Jag skiljer helst mellan lätt tillagad mat och hårt processad mat (som allt här i livet finns det inget som antingen är svart eller vitt) och väljer alltid bort den hårt processade maten eftersom det bryter ner vår kropp snarare än bygger upp den. Fråga gärna om du undrar något mer!
  • Ojsan
    La Lola skrev 2012-06-28 00:24:12 följande:
    Hon har inga barn ens.
    Har man inte det ska man ju hålla käft oavsett erfarenhet och utbildning?
  • La Lola
    Ojsan skrev 2012-06-28 00:36:11 följande:
    Har man inte det ska man ju hålla käft oavsett erfarenhet och utbildning?
    Ska man? Det visste jag inte.
  • Ojsan
    La Lola skrev 2012-06-28 00:38:41 följande:
    Ska man? Det visste jag inte.
    jag var bara  lite ironisk  till din kommentar:
    La Lola skrev 2012-06-28 00:24:12 följande:
    Hon har inga barn ens.
    ;)
  • La Lola
    Ojsan skrev 2012-06-28 00:48:18 följande:
    jag var bara  lite ironisk  till din kommentar:

;)
    Jaha....
  • Primrose

Ekologiska smörgåsrån med smör eller bredbar leverpastej fick min son när han var under året. Sedan blev det ekologiska riskakor (med smör och ost). Han äter fortfarande gärna riskakor i stället för bröd ( är nu 3,5 år).

• jensljungkvist

Jag gav också min dotter lite ekologiska rån när jag ville börja introducera lite gluten för att se om hon var känslig eller inte. Nu var hon inte det så nu när hon är några dagar från ett år har jag börjat baka några enkla bröd med väldigt lite salt i. Sedan får hon leverpastej-mackor och det har gått hem.

• skogsvitter
    Constancia skrev 2012-06-28 00:30:41 följande:
    Hej du vanliga människa! :) Nej jag ger inte mina barn endast raw food. Som någon skrev, jag har inte ens egna barn. Jag skiljer helst mellan lätt tillagad mat och hårt processad mat (som allt här i livet finns det inget som antingen är svart eller vitt) och väljer alltid bort den hårt processade maten eftersom det bryter ner vår kropp snarare än bygger upp den. Fråga gärna om du undrar något mer!
    Du får gärna ha ideologiska åsikter, men att framföra dem som fakta i en diskussion om huruvida helt vanligt bröd är lämpligt för människorasen blir sjukt fel! Jag behöver inte veta något mer om kost, tack ändå
Svar på tråden Lämpligt bröd till bebis?